سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
1

مدرس حوزه گفت: شهید رئیسی حقیقتاً تجلی مؤلفه ها و شاخصه های دولتمرد تراز انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا کتابی طی سخنانی در نشست علمی و تخصصی «ملت ابراهیم» که با هدف گرامیداشت شهدای خدمت به‌خصوص رئیس‌جمهور شهید در فرهنگستان علوم اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید رئیسی شاخصه‌های دولتمرد تراز را به جامعه ما معرفی کرد، اظهار داشت: این شهید عزیز بیش از هر چیز به اهداف نهضت امام (ره) واقف بود و باور عمیقی به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت.

مدرس حوزه افزود: ما بعد از گذشت چهل و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این مسیر را تا میانه راه ایجاد دولت اسلامی آمده‌ایم اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

وی همچنین گفت: در گام دوم انقلاب نیاز است که شاخصه‌ها و مؤلفه‌های دولتمرد تراز را معرفی کنیم و شهید رئیسی حقیقتاً بر اساس گفتمان امام و رهبری نه‌تنها دولتمرد تراز بلکه انسان مؤمن تراز جامعه اسلامی بود.

حجت الاسلام احمد زنگنه، محقق و پژوهشگر علوم انسانی و اسلامی نیز ضمن تشریح ابعاد الگوی امامت و امت، آن را اساس دولت مردمی برشمرد و ابراز داشت: حیات طیبه بر اساس آموزه‌های دینی ما یک هدف مهم است و لازمه تحقق آن توجه به ایمان و عمل صالح است که اینها برای تحقق سعادت دنیا و آخرت لازم است.

وی افزود: ایجاد و تکامل الگوی امام و امت، لازمه تحقق اهداف متعالی است که اتفاقاً در رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب نیز مورد توجه و تأکید می‌باشد، چه آنکه اساساً همین الگو باعث پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن تا به امروز شده‌است.

وی با بیان این که همه تلاش دشمن در فرآیند تقابل جبهه حق و باطل متمرکز بر تضعیف الگوی امام و امت است، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به الگوی امام و امت داشت و خود را خادمی در راستای تحقق و توسعه همین الگو می‌دانست چرا که معتقد بود امت سازی بر اساس همین الگو لازمه دولت سازی و حرکت به‌سمت تمدن نوین اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha