چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ |۱۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 19, 2024
ایلام

حوزه/ استاندار ایلام گفت: دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم، نقشی کلیدی در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حسن بهرام‌نیا طی سخنانی در نشست با هیات امناء دانشگاه فرهنگیان استان ایلام، با تأکید بر اهمیت توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به عنوان مسایل زیربنایی در تحول علمی و فرهنگی جامعه ابراز داشت: از آن جا که آموزش و پرورش به‌عنوان پایه تحصیل علم و دانشگاه‌ها هم عصاره تحول بنیادین به شمار می روند، لذا نقش دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار مهم و جدی است.

وی با اشاره به این که برپایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است، افزود: آنچه مورد انتظار است این که دانشگاه فرهنگیان مسیر تکمیلی مقاطع تحصیلی را برای دانشجویان شاغل به تحصیل فراهم نماید تا آن ها به رتبه استادی دانشگاه نیز دست یابند.

استاندار ایلام همچنین با تأکید بر ضرورت تداوم رویکرد تحولی در دانشگاه فرهنگیان این استان گفت: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته و ما هم کمک خواهیم که این تحول تداوم پیدا کند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون، هم تعداد دانشجویان و هم تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه، رشد چشمگیری داشته این مساله نشان دهنده فعالیت خوب رییس و مجموعه دانشگاه فرهنگیان استان ایلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha