چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ دیدار حجت الاسلام رستمی و مدیران با آیت الله کریمی جهرمی

آیت الله کریمی جهرمی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه بر لزوم گسترش این خدمات برای رشد آگاهی جامعه و طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی در دیدار مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه و مدیران این مرکز با اشاره به اهمیت داشتن نیت خیر در انجام کارها با ذکر آیه ی «رَبِّ أَوْزِعْنی‏ أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی‏ أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلی‏ والِدَیَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَدْخِلْنی‏ بِرَحْمَتِکَ فی‏ عِبادِکَ الصَّالِحینَ» (نمل/۱۹) به بیان تبیین عمل صالح از نگاه قرآن پرداختند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هر عملی هر اندازه هم صالح باشد باید انسان مواظب این معنا باشد که رضای خدا را همراه داشته باشد، گاهی ممکن است در محیط کار یا زندگی مان، عملی به ظاهر هم صالح باشد اما موجب رضای خدا نباشد پس باید بکوشیم مدام از ابتدای روز که قدم برمیداریم برای انجام کارمان خدا را ناظر رفتارمان بدانیم و با نیت خالص به دنبال کسب رضای الهی باشیم.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه افزود: امروز چه بخواهیم چه نخواهیم فضای مجازی وارد تمام شئون زندگی مردم شده است پس ضرورت دارد با طریق آسان و با روش هایی که کمترین زمان را از نظر آموزشی ببرد به طلاب و مردم دانش فضای مجازی را بیاموزیم تا اگر وقتی صرف این قسمت می شود برای همه ی اقشار بازدهی مناسب هم داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم بر رعایت حرمت افراد در رسانه ها و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: یکی از خطرهای بزرگ این است که مشاهده می شود از فضای مجازی برای از بین بردن شخصیت افراد محترم استفاده می شود. دشمنان دین، مهارت‌های شیطانی کاملی دارند و حتی گاهی مقام ائمه طیبین علیهم السلام و بزرگان را پایین می‌آورند تا بازارشان پرمشتری‌ شود.

آیت الله کریمی جهرمی با بیان اینکه در سخنرانی ها و انعکاس آن باید رعایت شئون اهل بیت علیهم السلام شود با ذکر کلام شریف لا یـُقـاسُ بـِآلِ مـُحَمَّدٍ (صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ) مِنْ هذِهِ الاُمَّةِ اَحَدٌ اظهار کرد: سخنرانان باید مراقب باشند که چه کلامی می گویند؟ تا عده ای جوانان پرشور دور انسان جمع شدند، نمی توانند هرچه به ذهنشان آمد بگویند و قیاس بکنند افراد را با وجود مقدس اهل بیت عصمت و طهارت آن هم قیاسی که گاهی افراد را حتی بالاتر از آن وجودهای آسمانی و پاک قلمداد میکنند.

استاد حوزه رعایت اعتدال در تعریف از افراد را با اهمیت دانست و گفت: کار خیر آن است که اگر بتوانیم آبرویی به کسی بدهیم و نگذاریم بزرگان در نظر مردم بی ارزش جلوه داده شوند.

وی بر بکارگیری افراد سالم و صحیح العقیده در رسانه ها تاکید کرد و گفت: باید افرادی که عقاید نادرست و برخلاف معتقدات شیعه و علی و آل علی علیهم السلام دارند را با گزینش های خاص شناسایی کرد و از حضور آنان در این مراکز جلوگیری شود، زیرا گاهی ممکن است فردی از نظر علمی هم در جامعه رتبه ای دارد اما با عقاید غلط مردم را گمراه می کند که این آسیبی بزرگ به جامعه می باشد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: چرا برخی رسانه‌ها در کشور به جایی رسیده اند که درس نفاق و جدال می دهند و حفظ آبروی افراد برای آنان معنایی ندارد؟ و آبروی افراد را می برند که این کار در پیشگاه الهی بسیار ناپسند است و باعث می شود انسان از ولایت الهی خارج و به ولایت شیطان داخل گردد.

آیت الله کریمی جهرمی همچنین با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه بر لزوم گسترش این خدمات برای رشد آگاهی جامعه و طلاب تاکید کرد.

در ابتدای دیدار حجت الاسلام والمسلمین رضا رستمی مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مرکز ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha