چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: فرهنگ امامت و ولایت در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی دوشنبه امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: همه مکلف فرهنگ امامت و ولایت را در جامعه تبیین کنند.

وی افزود: حقایق و واقعیت های مذهب شیعه بایستی گفته شود و نسل به نسل منتقل شود.

خطیب نماز عید قربان در کنگان بیان کرد: البته باید مراقب بود به بهانه اثبات غدیر و مذهب تشیع به مقدسات مذهب اهل سنت توهین نشود و مسائل اختلاف زا بین مسلمین طرح نشود.

حجت الاسلام محمودی افزود: ما وحدت امت اسلامی را یک راهبرد می دانیم و کسی راضی نیست به وحدت اسلامی خدشه ای وارد شود.

وی با عنوان اینکه در عین حال سر سوزنی از حقایق و واقعیت های مذهبی شیعه کوتاه نمی آییم، بیان کرد: برگزاری دوره های تخصصی شیعه شناسی و امامت شناسی، آموزش تفسیر آیات ولایت در قرآن و کارهای هنری مرتبط با غدیر ضروری است.

امام جمعه کنگان با تبریک عید سعید قربان با بیان اعمال این روز از جمله نماز عید و عمل قربانی گفت: در اهمیت قربانی همین بس که در روایات برای قربانی حتی دستور به قرض کردن شده است.

حجت الاسلام محمودی در بخش دیگری از خطبه ها با تشکر از برگزاری باشکوه و کم نظیر دعای عرفه گفت: حضور پرشور اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان نشان از باور عمیق دینی مردم و تعبد و روح معنویت در جامعه است.

وی به مسئله سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره و تاکید کرد: امروز ترویج و تبلیغ انتخابات هشتم تیر بر همگان واجب و ضروری است.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن انتخابات و پایین آوردن مشارکت مردمی گفت: حضور گسترده در انتخابات موجب انسجام ملی و وحدت ملی و اقتدار سیاسی و اقتصادی کشور می شود.

حجت الاسلام محمودی در پایان به مسئله برائت از مشرکین و تاکید رهبری معظم انقلاب بر جهانی شدن این کار و ضرورت حمایت از مقاومت در فلسطین عنوان کرد: معظم له تاکید فرمودند برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص آمریکا امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان نشین در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha