چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
رحیمیان مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه

حوزه/ شورای عالی حوزه‌های علمیه به بیان نمونه‌هایی از زندگی بزرگان حوزه علمیه پرداخت و خاطر نشان کرد: گرگان منطقه استعداد خیزی است و باید وضعیت خوب علمی این منطقه در گذشته، احیاء شود. إن شاء الله در المپیاد علمی امسال شاهد بهبود وضعیت علمی این استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه برنامه‌های اولین روز سفر به استان گلستان، در مدرسه علمیه امام خمینی گرگان، در جمع اساتید، مدیران و کادر حوزه‌های علمیه این
به بیان دغدغه‌ها و مشکلات توسط اساتید و مدیران و همچنین تبیین عملکرد شورای عالی حوزه‌های علمیه در جهت این دغدغه‌ها، پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان ضمن تبریک ایام عید قربان و عید غدیر، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم مجموعه مدیریت استان که از توفیقاتی نیز بهره‌مند بوده است، بتواند به فضل الهی و عنایت حضرت ولی عصر، وضعیت حوزه علمیه استان را ارتقاء دهد.

وی اظهار داشت: گاهی مطالباتی وجود دارند که در نگاه اول ممکن است مطالبه درستی به نظر برسند؛ اما بعد از کمی تأمل به نظر می‌رسد که چندان مطالبه واقعی نباشند. به عنوان مثال اختصاص همه معاونت‌های تخصصی به مدارسی که طلاب کمی دارند، از این دسته مطالبات است.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت معیشت اساتید افزود: توقع ما از اساتید این است که به میزانی که شورای عالی در حد توان خود برای معیشت آن‌ها تلاش می‌کند، وضعیت آموزشی مدارس نیز بهبود یابد. برخی از مدارس استان وضعیت رضایت بخشی دارند؛ اما در برخی از مدارس نیاز به تلاش بیشتری وجود دارد.

وی به بیان نمونه‌هایی از زندگی بزرگان حوزه علمیه پرداخت و خاطر نشان کرد: گرگان منطقه استعداد خیزی است و باید وضعیت خوب علمی این منطقه در گذشته، احیاء شود. إن شاء الله در المپیاد علمی امسال شاهد بهبود وضعیت علمی این استان باشیم.

در ادامه مدیر حوزه علمیه استان گلستان دغدغه اصلی شورای عالی را خوش درخشیدن حوزه‌های علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: با همه کمبودها و محدودیت‌هایی که وجود دارد، مسئله معیشت اساتید، طلاب و مبلغان مورد توجه ویژه شورای عالی حوزه‌های علمیه است. همه شب و روز این عزیزان این است که بتوانند قدمی در این زمینه بردارند.

در ادامه جلسه؛ جمعی از اساتید و مدیران مدارس به بیان دغدغه‌ها، آسیب‌ها و مشکلات پرداختند.

مشکل مسکن اساتید، مشکلات سامانه نجاح، لزوم توجه به وظایف ذاتی طلبگی، پیشنهاد اصلاح دروس پایه‌های ابتدایی حوزه و اختصاص سال اول به اصول، ارزش‌ها و رسالت‌های طلبگی و تمرکز بر آموزش مبانی و روش‌ها به منظور تبیین هویت طلبگی برای طلاب جوان، گرایش به مدرک گرایی به جای تخصص گرایی، لزوم اعتبار بخشی به مدارک تحصیلی حوزوی، تقدیر از عملکرد شورای عالی در واسپاری برخی آزمون ها به شهرستان‌ها، لزوم تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت جذب مبلغین، اساتید و تأمین هزینه‌های جاری مدارس، اهمیت توجه به اقتضائات طلاب نسل جوان، لزوم تربیت طلاب برای کنشگری در فضای مجازی، پیشنهاد اصلاح محدوده‌های درسی، تأکید بر نقش اساتید در تربیت طلاب و مسئله معیشت، حقوق و تکریم اساتید، از محورهای سخنان اساتید و مدیران در این جلسه بود.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین صالحی، مسئول اداره طرح و برنامه شورای عالی حوزه‌های علمیه، ضمن تشریح برخی از مصوبات و تصمیمات شورای عالی در جهت دغدغه‌های اساتید و مدیران، با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه ابراز داشت: همه مطالبی که فرمودید مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لذا سایر پیشنهادات خود را نیز جهت بررسی به شورای عالی ارائه نمایید.

اقدامات انجام شده در راستای توجه به مباحث تهذیبی و تربیتی، سیاست‌های پذیرشی مصوب شورای عالی، اعتبارت در نظر گرفته شده برای جذب، گزینش و تبلیغ، تلاش در جهت متناسب سازی حق الزحمه طلاب طرح امین و طرح هجرت و افزایش شهریه تکمیلی اعزام کوتاه مدت مبلغین، از جمله محورهای گزارش مسئول طرح و برنامه شورای عالی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha