جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تجلیل از طلاب برگزیده مدارس علمیه شرق استان گلستان

حوزه/ طلاب برگزیده مدارس علمیه شرق استان گلستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان مسئول دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، در جریان دومین روز سفر حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان مسئول دبیرخانه شورای عالی به استان گلستان، از طلاب برگزیده مدارس علمیه شهرهای گنبدکاووس، خان‌ببین، آزادشهر، مینودشت و رامیان، در مدرسه علمیه منتظریه گنبدکاووس تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در جریان برنامه‌های دومین روز سفر به استان گلستان به منظور تجلیل از طلاب برگزیده آموزشی و تهذیبی مدارس علمیه شهرهای گنبدکاووس، خان‌ببین، آزاد شهر، مینودشت و رامیان، در مدرسه علمیه منتظریه گنبد حضور یافت.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه طلاب را به استفاده از فرصت جوانی در سال‌های ابتدایی تحصیل توصیه کرد و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه بر این مبنا درست شده‌اند که کسانی که در محیطی پاک و اصیل رشد یافته‌اند بیایند و در این حوزه‌ها به دنبال خود بگردند و روح خود را به آسمان پیوند دهند.

وی خطاب به طلاب افزود: خداوند در ابتدای جوانی به شما لطف کرده است که به حوزه علمیه وارد شده‌اید و با کلمات اهل بیت – علیهم السلام – و سخنانی که روح را به آسمان پیوند می‌دهد، آشنا می‌شوید. این بزرگترین نعمت است که در دنیایی که این همه غفلت وجود دارد، شما در این محیط قرار دارید.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: این سلامت نفس و تقوا در هر جایی پیدا نمی‌شود. حال نوبت شماست که از این نعمت استفاده کنید و با استفاده از فرصت جوانی، خود را برای کارهای بزرگ و ترویج ارزش‌های اسلامی آماده کنید.

وی با اشاره به برخی حوادث اتفاق افتاده در شهر گنبد در زمان مبارزات انقلاب اسلامی گفت: این شهر یک زمانی امنیت نداشت؛ اما کسانی فداکاری کردند تا این انقلاب پیروز شد و به فضل الهی امنیت به وجود آمد. اکنون نوبت شماست که فداکاری کنید و این فداکاری امروزه خود را به صورت شهادت نشان نمی‌دهد؛ بلکه به صورت سرمایه گذاری علمی و اخلاقی است.

در پایان از جمعی از طلاب برگزیده این استان در عرصه آموزش و اخلاق تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

بر اساس این گزارش: بازدید مسئول دبیرخانه شورای عالی از مدرسه علمیه «سعدیه» شهرستان رامیان و پروژه در حال ساخت این مدرسه، بازدید از مدرسه علمیه «امیرالمؤمنین» علیه السلام شهر خان ببین، از مدرسه علمیه «امیرالمؤمنین» علیه السلام شهر خان ببین، بازدید از مدارس علمیه ثقلین، امام صادق علیه السلام و آیت الله خامنه‌ای شهر علی آباد در جریان دومین روز سفر به استان گلستان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha