دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
آیت‌ الله سید محمد سعیدی

حوزه/ آیت الله سعیدی با اشاره به بدرقه بسیار گسترده، مؤمنانه و مجاهدانه مردم در خداحافظی با شهدای خدمت و تعریف و تمجیدی که مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور شهید داشتند، گفت: درعین‌حال برخی صحبت از مقابله با روند سه‌ساله شهید رئیسی می‌کنند با زیر سؤال بردن خدمات ایشان خط آمریکا، صهیونیست و دشمن را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از شعرای آیینی و مداحان دو شهر میبد و اردکان استان یزد که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به نقش قابل‌توجه علما در حفظ اعتقادات دینی و باورهای انقلابی مردم یزد، اظهار کرد: ساده‌زیستی و با مردم بودن علما به‌ویژه آیت‌الله شیخ محمدابراهیم اعرافی، و بیت شریف و فرزندشان آیت‌الله علیرضا اعرافی نقش ماندگار و ارزشمندی در حفظ دیانت مردم میبد یزد داشته است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در حرکت نظام، مورد تأکید اسلام و قرآن است، گفت: هر کسی که داعیه انقلاب و نهضت دارد اگر نقش مردم را به‌خوبی شناخته باشد می‌تواند از این ظرفیت بزرگ الهی و تکوینی برای پیشبرد اهداف نهضت استفاده کند و اگر کسی نقش مردم را ندانست و یا مقطعی به مردم نگاه کرد و معتقد بود که مردم باید انقلاب کنند و بعد کنار بروند و کار را به سیاستمداران بسپارند نمی‌تواند پیشرفتی داشته باشد.

حضور در صحنه مردم همه توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند

امام‌جمعه قم ابراز داشت: اسلام معتقد است که اگر مردم در صحنه باشند هر توطئه‌ای هم که بخواهد در جامعه شکل بگیرد مردم آن را خنثی می‌کنند و خداوند به پیامبر می‌فرماید اگر دشمنان خواستند به تو نیرنگ بزنند نگران نباش؛ زیرا نصرت خدا و تأیید مؤمنان تو را بس است.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه انتخاب دیگری هستیم، گفت: شورای نگهبان افرادی را معرفی کردند که با سلایق مختلف مردم هم سازگار است و از همه طیف‌ها نماینده‌ای در این جمع حضور دارند و مردم باید از میان این افراد فرد اصلح را انتخاب کنند.

برخی روند سه‌ساله شهدای خدمت را زیر سؤال می‌برند و خط دشمن را دنبال می‌کنند

آیت‌الله سعیدی افزود: با وجود بدرقه بسیار گسترده، مؤمنانه و مجاهدانه مردم در خداحافظی با شهدای خدمت و تعریف و تمجیدی که مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور شهید داشتند درعین‌حال برخی صحبت از مقابله با روند سه‌ساله حجت الاسلام و المسلمین رئیسی می‌کنند و خط آمریکا، صهیونیست و دشمن را دنبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی هیچگاه فردای مردم را فدای امروز نکرد، گفت: امروز مردم هم باید آباد باشد؛ ولی نه به بهای تخریب آینده کشور؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم که انسان بدون تحمل سختی‌ها نمی‌تواند به راحتی برسد.

توکل بر خدا انسان را از لغزش در انتخاب حفظ می‌کند

امام‌جمعه قم افزود: خیلی از مردم شاکر و قدردان زحمات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بودند و برخی هم هستند که مخالفت می‌کنند و ملت باید در این امتحان انتخاب کنند که کدام مسیر ادامه پیدا کند و توجه داشته باشد که ما هر لحظه در معرض امتحان قرار داریم و امتحانات محل لغزش و خطر است و اگر با توکل بر خدا قدم برداریم خداوند در لغزشگاه‌ها ما را حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به دهه کرامت از عید سعید قربان تا عید غدیر گفت: عید قربان در حقیقت نماد تعبد به خدا و گذشتن از دنیا است و درس این عید برای ما این است که گاهی اوقات برای یک ارزش والا باید از خیلی از دلبستگی‌های خود دل بکنیم و عید غدیر به ما می‌آموزد که وقتی از دنیا دل بریدیم به ولایت و امیرالمؤمنین (ع) دل ببندیم و همان‌طور که قران از ما خواسته است پیمان اخوت و برادری در جامعه ایجاد کنیم.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به اشعاری که در این مجلس خوانده شد دو عنصر تخیل و مبالغه را مهم‌ترین ارکان شعر دانست و گفت: در سرودن شعر برای اهل‌بیت (ع) به هیچ‌کدام از این دو عنصر نیاز نیست؛ زیرا کرامات و مقام اهل‌بیت به‌اندازه‌ای بالاست که نیازی به تخیل و مبالغه ندارند.

وی با بیان اینکه باید از روایات و زیارات به‌ویژه زیارت جامعه کبیره در اشعار استفاده شود، گفت: زیارت جامعه کبیره برای مداحان رزق است و شاعران و مداحان می‌توانند استفاده زیادی از معارفی که در این زیارت بیان شده است ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    مشک ان است که خود ببوید نه انکه عطار گوید