چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1165261
۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: شهید برنده میدان رقابت خیرات که خداوند انسان‌ها را به آن دعوت می‌کند، است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، شب گذشته در نخستین یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی استان همدان اظهار کرد: در ادبیات دینی اصطلاح تنافسوا به کار رفته است؛ تنافس به نفس نفس زدن در میدان مسابقه دو و میدانی برای سبقت گرفتن‌ گفته می‌شود اما در دین اسلام دو نوع تنافس وجود دارد.

وی ادامه داد: نوعی از تنافس در دین مضموم است لذا نباید تنافس در سلطنت، قدرت وجود داشته باشد که در این نوع تنافس فرد در ظاهر برنده است، اما در باطن بازنده و ملعون است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی اذعان کرد: انسان باید به دنبال اعتلای کلمه الله، احیای دین و خدمت صادقانه به مردم باشد و این نوع دیگر تنافس است.

وی افزود: تنافس دوم ورود به میدان رقابت است که خداوند دعوت می‌کند وارد میدان رقابت بشوید و نفس نفس بزنید؛ میدان رقابت و مسابقه در خیرات یعنی هر فردی بیشترین خدمت را ارائه دهند برنده این مسابقه است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: شهید برنده اصلی این نوع مسابقه است که قرآن کریم فرموده است زنده هستند یعنی در زندگی دنیا در کنار انسان هستند حتی شهید هدایت گری می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین یادواره بعد از ۴۵ سال نشان‌دهنده این است که شهدای امنیت مظلوم‌ترین هستند، گفت:زحمات بسیاری دستگاه های امنیتی متقبل می‌شوند تا امنیت در کشور پایدار باشو و آنچه که امروز در جامعه احساس می‌شود امنیت است و هیچ فردی نمی‌تواند مدعی شود که برایش این امر محسوس نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی ابراز کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و مشارکت حداکثری و حضور مردم در مرحله نخست بسیار مهم است و دز مرحله بعد انتخاب فرد اصلح توسط مردم است.

وی اضافه کرد: فردی باید به عنوان رئیس دولت انتخاب شود که دارای رفتار بزرگ‌منشانه به جای رفتارهای کودکانه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha