چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تبریز

حوزه/ رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی کشور گفت: فعالیت هدفمند و مبتنی بر استفاده از روش های نوین و ابزارهای رسانه ای توسط هیئات مذهبی از مهمترین مولفه های تحقق دکترین فرهنگی انقلاب اسلامی هستند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجید باباخانی رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی در افتتاحیه دوره مهارت و معرفت افزایی و توانمندسازی «ماه» در تبریز با اشاره به سانحه سقوط بالگرد ریاست جمهوری و شهادت جمعی از مسئولان خادم ملت اظهار داشت: هر چند شهادت این عزیزان در راه خدمت ضایعه بزرگی برای کشور و به ویژه آذربایجان شرقی بود اما بدون شک خون مبارک این شهدای بزرگوار جان تازه ای در کالبد انقلاب اسلامی و حرکت رو به جلوی کشور خواهد دمید.

وی شاخصه مدیر تراز انقلاب اسلامی را تلاش بی وقفه و شبانه روزی عنوان و تصریح کرد: به فرموده امام صادق (ع) کارگزار حکومت دینی باید شب تا صبح تدبیر و صبح تا شب برای تحقق اهداف تعیین شده تلاش و مجاهدت کرد و بر همین اساس شهید رئیسی در دهه پنجم انقلاب و در میان همه روزمرگی ها که متاسفانه برخی مسئولان تنها به دنبال منافع و مطامع شخصی و تجمل گرایی هستند، ثابت کرد مسئول تراز انقلاب اسلامی باید شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش کند.

رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی خاطر نشان شد: امروز و در شرایط حساس کنونی وظیفه نیروهای انقلابی و به ویژه تشکل ها و هیئات مذهبی روایت خدمت چنین مسئولانی است تا نشان دهند حضور مسئول ترازی همچون آل هاشم در میان مردم و مشارکت در برنامه های عمومی می تواند پرچم خدمت را بالا ببرد و این مهم را تبیین کنند که جریان خدمت به مردم باید به دور از فضای بازی های سیاسی باشد.

وی با اشاره به فرموده نبی مکرم اسلام در تفسیر سوره هود اظهار داشت: فعالیت در قالب هیئات حسینی کار بسیار پیچیده و حساسی است و باید اعضای چنین تشکل هایی نه تنها باید خودشان طبق موازین و قواعد الهی و با مداومت و ممارست در این مسیر قدم بردارند بلکه باید همه آنهایی را که به هر شکلی مرتبط با هیئات و تشکل های دینی هستند، آماده و مهیای طی این مسیر با استقامت کنند و این وظیفه ای بسیار مهم است.

حجت الاسلام باباخانی استقامت و ایستادگی را از مهمترین پیام ها و درس های قیام اباعبدالله (ع) و مکتب عاشورا دانست و افزود: این ویژگی موجب ماندگاری مکتب حسینی شده هر چند شاید به ظاهر اباعبدالله (ع) در همان عاشورای سال ۶۱ هجری به شهادت رسید اما راه و مکتب ایشان قرن ها است که در ابعاد مختلف جاری و ساری است و این یعنی ماندگاری و پیروزی از ثمرات ایستادگی و استقامت است و اگر به دنبال رسیدن به قله های مرتفع هستیم باید با تحمل سختی ها و مشقات مسیر از برخی لذایذ و خوشی های گذرا نیز بگذریم.

وی تاکید کرد: ترویج و آموزش مفهوم ایستادگی و استقامت برای رسیدن به اهداف متعالی جز مهمترین وظایف فعالان حوزه تربیتی کشور در دهه پنجم انقلاب است چرا که حتی توفیق و فوز عظیمی چون شهادت نیز نتیجه ممارست در فائق آمدن بر مشکلات زندگی با هدف نائل شدن به قرب الهی است نه برای فرار از مشقات دنیا و این نیاز اصلی تربیتی نسل جوان و نوجوان امروز کشور است که نه تنها در فرهنگ و تمدن ایرانی بلکه در همه تمدن های پیشرو مورد توجه جدی است.

رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی گفت: اگر اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل یزید نمی ایستاد و در همان مکه و مدینه می ماند حتی یزید خون پاک ایشان را در همان مکان مقدس نیز می ریخت و این خون مبارک اثرات فعلی را نداشت و هدر می رفت اما سیدالشهدا (ع) با پذیرش همه این مصائب پای کار دین جد بزرگوارش ایستاد و امروز ما نیز در عرصه های زندگی فردی و اجتماعی و تمدنی باید ایستادگی در طریق اصول و اعتقادات دینی و معنوی را در سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را زمینه ساز رسوخ مفهوم والای ایستادگی در روح و جان جوان ایرانی رسوخ کرده عنوان و تصریح کرد: نتیجه چنین انقلابی این است که بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم کشورمان در پویش «حریفت منم» برای جنگ با اسرائیل و نابودی این رژیم جعلی و موقت اعلام آمادگی می کنند.

حجت الاسلام باباخانی اضافه کرد: همین روحیه ایستادگی مردم ایران در ظهور و فعالیت گروه های مقاومتی چون حزب الله و حماس و اقدامات خارق العاده یمنی ها در تقابل با اسرائیل و جریان استکبار به سرکردگی آمریکا متجلی می شود و احمد قصیده لبنانی که با عملیات استشهادی خود زمینه ساز عقب نشینی اسراییل از جنوب لبنان شد، حسین فهمیده را الگو و اسوه خود اعلام می کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی مشکلات امروز کشور ما وادادگی و عدم ایستادگی برخی از مسئولان در انجام وظایف محوله است، گفت: همانگونه که رسول اکرم (ص) بر مبنای آیات قرآنی فرموده اند، مسئولان ما باید به همراه همه افراد و حلقه های مرتبط با خود در مسیر انجام وظیفه استقامت کنند و همین رویه که به گفته نبی مکرم اسلام مشکل ترین تکالیف ایشان بود، باید در هیئات و تشکل های دینی نیز مورد توجه جدی باشد.

رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی کشور اظهار داشت: در صورت تسری فرهنگ ایستادگی و مقاومت از طریق تشکل های دینی چون هیئات مذهبی می توان شاهد حل مشکلاتی همچون بی توجهی به حجاب بود چون عدم استقامت ما به عنوان اعضای مجموعه های دینی و مذهبی در انجام وظایف خود، امروز بخشی از جوانان و نوجوانان کشور با مفاهیم دینی و اعتقادی غریبه هستند.

وی تاکید کرد: هیئات و تشکل های مذهبی اگر به دنبال ماندگاری و اثرگذاری فعالیت های خود هستند باید با کار جدی و بکارگیری روش های نوین و مسلط شدن به ابزارهای رسانه ای در حوزه هایی چون نوجوانان و جوانان زمینه را برای تربیت چهره های ترازی چون شهدای مدافع حرم فراهم کنند.

حجت الاسلام باباخانی گفت: دکترین فرهنگی انقلاب اسلامی امروز با فعالیت همین هیئات مذهبی محقق می شود و بر همین اساس دوره معرفت و مهارت افزایی و توانمندسازی «ماه» در قالب برنامه های دو ساله طراحی شده تا با ایجاد پویایی و روزآمدسازی لازم در ساختار هیئات و تشکل های مذهبی گامی در جهت تحقق این دکترین فرهنگی و ادامه مسیر خدمتی که با شهادت خادمان ملت گشوده شده، برداریم.

گفتنی است: دوره کشوری توانمندسازی «ماه» با هدف معرفت و مهارت افزایی ۱۲۰ نفر از اعضای ۳۰ هیأت و تشکل دینی آذربایجان شرقی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در تبریز و با حضور اساتید کشوری در حوزه هایی چون سواد رسانه ای، جمعیت و خانواده، آسیب های اجتماعی و جهاد تبیین به مدت دو روز در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha