جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
سید عبد الله غریفی بحرین

حوزه/ آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین گفت: نظام ها این قدرت را دارند که اعیاد را به خوشحالی یا کدورت و ناراحتی تبدیل کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین طی سخنانی در مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه القفول بحرین گفت: نظام ها این قدرت را دارند که اعیاد را به خوشحالی یا کدورت و ناراحتی تبدیل کنند.

آیت الله غریفی به دو نمونه در بحرین اشاره کرد؛ اولی شادی بسیار بزرگ این مردم در عید فطر گذشته است که همه شهرها و روستاها را پر کرده بود، زمانی که خانواده ها پس از مدت ها دوری، عزیزان خود را در آغوش گرفتند و دوم اشتیاق دل ها به این شادی در این عید (عید قربان) است.

ایشان ادامه داد: اعیاد با امیدهای بزرگی همراه است که ممکن است برخی از آنها به حقیقت بپیوندند یا شاید همه امیدها بمیرند. اعیاد زمانی ارزشمند هستند که شادی ها تجدید و تازه شود و غم ها خاموش شود، اما اگر برعکس باشد، اعیاد بود و نبودش یکسان است. وطن پُر از کدورت ها و ناراحتی هاست که شادی ها در آن می میرد.

این عالم بحرینی در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: درصد کمی از مردم این کشور قادر به داشتن مسکن نیستند، زیرا هیچ شغلی وجود ندارد که این توانایی را برای آنها فراهم کند یا اساساً قادر به کار نیستند.

ایشان از دولت خواست تا تمام تضمین های اجتماعی، به ویژه مشاغل و نیازهای ضروری شهروندان، به ویژه مسکن را فراهم کند.

آیت الله غریفی در مورد اقدامات وزارت مسکن در زمینه تامین مسکن برای شهروندان صحبت کرد و گفت: شهروندان امیدوارند دوران انتظار طولانی نشود تا رنج ادامه پیدا نکند، زیرا ممکن است فردی بمیرد و نوبت مسکن به او نرسد.

ایشان افزود: شهروندان امیدوارند که نظرات آنها در مورد این خانه ها شنیده شود، زیرا ممکن است مردم برای بهبود شرایط این خانه ها اقدامات زیادی انجام دهند.

آیت الله غریفی در پایان خواستار رسیدگی ویژه به شهروندانی شد که اساساً به دلیل بیکاری یا اشتغال قادر به پرداخت اقساط نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha