پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
آزمون ورودی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از ثبت‌نام دو هزار و سیصد نفر برای ورود به دانشگاه و تحصیل در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی در حاشیه برگزاری آزمون ورودی اختصاصی این مرکز علمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: با تلاش دوستان و همکاران عزیز و با توفیقی که امام رضا علیه السلام به ما داد، آزمون سالانه دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای ورود به یکی از مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری برگزار شد.

رئیس دانشگاه رضوی بیان داشت: تعداد ۲۳۲۸ نفر برای شرکت در آزمون ورودی ثبت نام داشتیم که از این تعداد ۲۵۶ خواهر و ۲۰۷۹ نفر برادر هستند.

وی افزود: ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه در مقطع کارشناسی از بین ثبت نام کنندگان دیپلمه ۱۱۵۲ نفر و از بین طلاب حوزه های علمیه ۴۲۹ نفر از سراسر ایران انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری بیان داشت: در مجموع جدا از ۱۵۸۰ نفر ثبت نام در مقطع کارشناسی، باقیمانده عبارتند از ۴۸۴ نفر در مقطع ارشد و ۳۶۳ نفر در مقطع دکتری که در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: غیر از مشهد در ۱۰ نقطه کشور نظیر تهران، تبریز، اصفهان و قم و شیراز و غیره همزمان با مشهد آزمون ورودی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه رضوی بیان داشت: سه برابر ظرفیت دانشگاه از این آزمون برای مصاحبه دعوت می شوند و بر اساس ملاک های مد نظر دانشگاه، مصاحبه شده و بعد از مرحله تحقیقات، نتیجه نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه که به میزان ظرفیت یا کمتر از آن بر اساس سخت گیری در پذیرش، صورت می گیرد دانشجویان جدید وارد دانشگاه می شوند.

وی افزود: دروس این دانشگاه افزون بر علوم حوزوی که به صورت کامل ارائه می شود یک رشته مصوب وزارت علوم است که طبق قوانین مصوب در اینجا تدریس می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری بیان داشت: در دانشگاه رضوی در مقطع کارشناسی ارشد ۱۳ رشته نظیر حقوق خصوصی و بین الملل، فقه و مبانی حقوق، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، دانش اجتماعی مسلمین، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم جزائی و تبلیغ و ارتباطات دینی پذیرش داریم که علوم اقتصادی بانکداری اسلامی در این بین جدید است.

وی افزود: در مقطع دکتری هم ۶ رشته حقوق بین الملل، حقوق کیفری و جرم شناسی، حقوق خصوصی، علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی و فقه و مبانی حقوق اسلامی داریم.

رئیس دانشگاه رضوی با اشاره به این که پذیرش به غیر از آزمون ورودی فقط از طریق استعدادهای برتر با شرایط و مقررات خاص و به صورت محدود صورت می گیرد، گفت: امید است که با توفیق خداوند در خدمت علوم اهل بیت باشیم و بتوانیم به وظیفه خود مطابق با خط مشی و نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب تصویر کردند نسبت به ساحت مقدس ائمه معصومان علیهم السلام عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha