پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
فلا

حوزه / مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: همزمان با روز بزرگ عید غدیر، مراسم ضیافت علوی در آران و بیدگل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، سید جواد تکیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: جهت بزرگداشت دهه ی ولایت و امامت و در راستای لبیک به دستور پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) که فرمودند حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت پیام غدیر را برسانند ضمن برپایی ایستگاه های صلواتی در خیابان محمد هلال، مراسم شادیانه ای با عنوان ضیافت علوی به میزبانی فرزند امیرمومنان علی(ع) سه شنبه مورخ ۵ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ الی ۲۲ برگزار می شود.

وی گفت: به همین مناسبت، در روز عید غدیر خم، در ساعات مذکور، خیابان محمد هلال، از سمت میدان امام حسن مجتبی(ع) تا حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) مسدود خواهد بود.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) با دعوت از کسبه و بازاریان برای شرکت در این مراسم معنوی گفت: از همشهریان عزیز خواهشمندیم در ساعات مذکور از پارک خودرو در خیابان محمد هلال جلوگیری کنند.

تکیه همچنین از بازاریان درخواست نمود در صورت امکان، نسبت به تامین آب و برق موکب‌های مسیر اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: این مراسم معنوی به همت آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، شهرداری آران و بیدگل، هیئت های مذهبی، کانون مساجد، شورای هیات‌های مذهبی و نیز همراهی و همدلی جمعی از شهروندان آران و بیدگلی برگزار می گردد.

شایان ذکر است: عید بزرگ غدیر، ۱۸ ذی الحجه در تقویم قمری و از بزرگ‌ ترین اعیاد شیعیان می‌باشد و در این روز برای جانشینی امیرالمومنین علی(ع) در مقام امامت پس از حضرت محمد(ص)، مراسم جشن و سرور در تمامی کشورهای شیعه نشین برگزار می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha