جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مرکز فناوری هوشمند ایران گفت: سرعت دانش در هر ۴۵ دقیقه، دو برابر است

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، مدیر مرکز فناوری هوشمند ایران، در همایش پیوند آسمانی با عنوان همسفر تا بهشت ویژه طلاب استان مازندران اظهار کرد: همه ما دانسته یا ندانسته با هوش مصنوعی سر و کار داریم، کسی که با شبکه‌های اجتماعی کار می‌کند یعنی دقیقا مواد اولیه هوش مصنوعی را تحلیل می‌کند که همان داده‌ها است.

وی افزود: هوش مصنوعی چشم دارد که هم خوب وهم بد است؛ یعنی تلفن همراه این قدرت را دارد که تصویر شخص را شناسایی کند، نقطه مکانی را بگوید، شناسنامه را دربیاورد و حتی از نظر سلامت روانی تحلیل‌ها را در اختیار طرف مقابل قرار بدهد؛ عکس های شخصی که در گروه‌های خود ارسال می‌کنیم و گمان می‌کنیم که فقط خودمان آن‌را می‌بینیم، داده اولیه برای پردازش حوزه های اجتماعی، اقتصادی و روانی یک منطقه است.

وی ادامه داد: شما مکالمات خود را در شبکه‌های اجتماعی وارد می‌کنید، فرزندان بازی‌های خود را وارد می‌کنند، این بازی‌ها مواد اولیه برای هوش مصنوعی است تا نقطه مکانی افراد تشخیص داده شود، با این تکنولوژی، توانمندی‌ها و نیازهای شما مشخص می‌شود.

قاسمی افزود: هوش مصنوعی موضوع بسیار مهمی است؛ اسم آن‌را شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، موبایل، اینترنت و هر چیز دیگری بگذارید، خروجی آن هوش مصنوعی است.

وی تاکید کرد: هوش مصنوعی یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی است؛ امروز حدود ۹۸% از مطالبی که در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها دیده می‌شود توسط هوش مصنوعی تولید شده، مثلا زمانی که شخصی سخنرانی می‌کند، سیستم هوش مصنوعی آن‌را به‌صورت هم‌زمان می‌نویسد؛ در تبلیغات هر کس که تحلیل عمیق‌تری داشته باشد تاثیرگذارتر است.

مدیر مرکز فناوری هوشمند ایران خاطرنشان کرد: نسل جوان ما با فضای هوش مصنوعی مواجه است و اگر ما اطلاعات لازم را کسب نکنیم، فاصله زیادی با آن‌ها پیدا خواهیم کرد؛ در حال حاضر سرعت دانش در هر ۴۵ دقیقه، دو برابر است، پس اجازه ندهیم فاصله زیاد شود.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های جهاد، تولید محتوای دینی است؛ برای تحلیل و پاسخ درست، باید زحمت کشیده شود؛ در آینده‌ای نه‌چندان دور، ابزار زندگی ما مانند یخچال، موبایل، وسایل خانه و ... همه متصل به سامانه‌های هوش مصنوعی خواهد شد، پس تمام رفتار و حرکات ما تحلیل خواهد ‌شد و بر اساس آن هر فرد بر اساس خواسته خود برداشت خواهد داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha