جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
ف

حوزه / در شب عید غدیر، حرم مطهر امام زاده محمد هلال بن علی (ع) غرق در نور و شادمانی می‌شود و زائران از دور و نزدیک به این مکان مقدس می‌آیند تا در جشن بزرگ علوی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، در شهر آران و بیدگل که به عطر گلاب و بوی بهشت می‌ماند، هر ساله در عید غدیر، شور و شادی وصف‌ ناپذیری در حرم مطهر امام زاده محمد هلال بن علی (ع)، فرزند برومند امام علی (ع) برپا می‌شود.

گویی نسیم روح‌ نواز علوی در کوچه پس کوچه‌های شهر می‌پیچد و مردم را به سوی این مکان مقدس رهنمون می‌شود.

از چند روز مانده به عید، حال و هوای شهر دگرگون است.

پرچم‌های سبز و سفید با مضامین غدیری در خیابان‌ها و معابر نصب می‌شود و نوای مداحی و سرودهای ولایت در گوشه‌گوشه شهر طنین‌انداز می‌ گردد.

در شب عید غدیر، حرم مطهر امام زاده محمد هلال بن علی (ع) غرق در نور و شادمانی می‌شود و زائران از دور و نزدیک به این مکان مقدس می‌آیند تا در جشن بزرگ علوی شرکت کنند.

حرم مملو از عاشقان و دلدادگان امیرالمومنین (ع) می شود که با شور و اشتیاق، ندای "یا علی" و "مولای متقیان" سر می‌دهند و اشک شوق در چشمان زائران حلقه می‌زند.

سراسر حرم با گل‌ های محمدی و نرگس تزیین شده و عطر دل‌انگیز آن در فضا پیچیده و خادمان حرم با روی گشاده و با صبر و حوصله به زائران خدمت می‌کنند.

در این شب پرفضیلت، برنامه‌های متنوعی نیز در حرم اجرا می‌شود.

مداحان اهل بیت(ع) با سوز و گداز، قصه غدیر را روایت می‌کنند و اشعار و سروده‌ های حماسی در وصف امیرالمومنین(ع) می‌خوانند.

سخنرانان نیز در مورد اهمیت واقعه غدیر و جایگاه امامت و ولایت در دین اسلام سخنرانی می‌کنند.

در گوشه ای دیگر جوانان و نوجوانان با اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی، شور و نشاط مضاعفی به این مراسم می‌بخشند.

در این شب مبارک، همه زائران با یکدیگر متحد می‌شوند و با ندای "اللهم عجل لولیک الفرج" از خداوند متعال، فرج امام زمان (عج) را طلب می‌کنند.

جشن عید غدیر در حرم مطهر امام زاده محمد هلال بن علی (ع) فرصتی است برای تجدید بیعت با امام علی (ع) و پیروی از آموزه‌های آن حضرت.

این مراسم، یادآور رسالت خطیر امامت و ولایت در تداوم مسیر اسلام ناب محمدی (ص) است.

عطر خوش این جشن، تا پایان ماه ذی‌الحجه در شهر آران و بیدگل باقی می‌ماند و خاطره‌ای ماندگار از عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت(ع) در دل‌ها حک می‌شود.

انتهای یام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha