شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
حجت الاسلام ناصر احترامی

حوزه- مدیر حوزه علمیه طبس با بیان این‌که پیام غدیر، ولایت‌پذیری از قرآن و عترت است،گفت:دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای انتقال و تشریح آن است.

حجت الاسلام ناصر احترامی مدیرحوزه علمیه امام صادق (ع) طبس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر،اظهار کرد: پیام غدیر، ولایت‌پذیری از قرآن و عترت است که دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای انتقال و تشریح آن است.

وی با بیان این‌که ایام دهه امامت و ولایت می‌تواند ما را به شناخت امیر المومنین علی (ع) نزدیک کند،تصریح کرد: غدیر،روز ناامیدی کفار و دشمنان اهل بیت (ع) و قرآن که تصور می‌کردند با رفتن پیامبر (ص)،اسلام هم تمام می‌شود است.

مدیر حوزه علمیه طبس ادامه داد: همه باید در دهه ولایت و امامت مبلغ راستین فرهنگ غدیر و سیره و راه و روش حضرت امیرالمومنین علی (ع) باشیم.

حجت الاسلام احترامی هیچ روزی را عظیم‌تر، والاتر و با کرامت‌تر از عید غدیر ندانست و خاطرنشان‌کرد: باید فلسفه غدیر را به مردم جهان بشناسانیم، چون این روز عید بزرگ مسلمین است.

وی با اشاره به این نکته که خواندن زیارت غدیر بسیار مورد تاکید است و اهل بیت (ع) بسیار به آن سفارش کرده اند،ابراز کرد: زیارت غدیر بایستی بین جوانان بیشتر ترویج شود و حتی به عنوان کتاب درسی در کارگاه‌های آموزشی تدریس شود.

مدیر حوزه علمیه طبس با تاکید بر این‌که جریان غدیر باید تا روز قیامت پیام رسانی و روایتگری شود،تبیین کرد: همه باید با جریان غدیر و آشنا باشند و مهمتر از روایت فهم پیام خداوند از ماجرای غدیر است از این رو علاوه بر روایت و درایت غدیر باید جشن‌های غدیر نیز باشکوه برگزار شود.

حجت الاسلام احترامی در پایان همچنین ضمن تاکید بر لزوم برپایی جشن‌های باشکوه و آذین بندی معابر خیابان‌ها در دهه امامت و ولایت،اذعان داشت: از همه کسانی که در بزرگداشت عید غدیر به عنوان "عیدالله" تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کنیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha