شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
سه تن از علمای تهران

حوزه/سه تن از اساتید پایتخت، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به وحدت و اجماع دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، سه تن از اساتید حوزه علمیه تهران در بیانیه ای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به وحدت و اجماع دعوت کردند متن آن به این شرح است:

بِسمِ الّلهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیمِ

«وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَأَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُمْ مَیْلَةً وَاحِدَةً»

برادران عزیز، حضرات آقایان نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی (وفّقکم الله لمرضاته)

یک: حضور مسئولانه‌ی شما بزرگواران در عرصه‌ی رقابت برای خدمت به ملت، عندالله ماجور است، و مساعی یکان یکان شما نزد مردم قدرشناس مشکور است؛ و ما نیز بجهت تلاش کارسازتان برای ایجاد شور و شعور انتخاباتی بین اقشار مختلف، از صمیم دل و سویدای جان به شما عزیزان دست مریزاد عرض می‌کنیم.

دو: شما مستحضرید: حسب محاسبات و ارزیابی اوضاع و دلالت قرائن میدان، شرائط انتخابات حساس و نگران کننده شده است؛ دلسوزان نظام و عموم جامعه نگران آنند که بر اثر تقسیم و سرشکن شدن آراء، میزان رای «فرد صالح منتخب» کاهش یابد، یا سبب رای آوری گزینه‌ای که همسو با مذاق انقلابی شما نیست گردد؛ و آن گاه: « مَنْ جَرَّبَ الْمجَرَّب حَلِّتْ‌ بِهِ النّدامَه».

سه: شما بجهت انجام تکلیف شرعی وارد عرصه‌ی رقابت شده‌اید؛ انجام تکلیف گاه در «اصرار بر اصول» متجلّی می‌شود، و گاه در رعایت صلاح امت و «تحفّظ بر مصالح عامّه»؛ در شرائط فعلی تکلیف شرعی ما ضمن تاکید بر اصول، «تحفّظ بر مصالح کلان کشور» است.

چهار: پیشنهاد ما به شما عزیزان آن است که: براساس نتایج نظرسنجی مراکز مورد اعتماد، همگی به تقویت گزینه‌ی صالحی که امکان کسب رای اکثریت نسبی را داراست همت بگمارید، و ضمن سپاسگزاری از هواداران و ارادتمندان مخلص و زحمتکشتان، از آنان بخواهید بخاطر مصالح کشور با این تصمیم خردمندانه و ایثارگرانه‌ی شما مجدانه همراهی کرده، از چنین گزینه‌ای حمایت نمایند؛ و در این صورت نزد خداوند منان در زمره‌ی آنانی بشمار خواهند آمد که: « یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لَایَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ».

پنج: این تصمیم الاهی و انقلابی تان منجر به نتیجه‌ای بس مطلوب خواهد گشت، و با کاربست انبوه تجارب و برنامه‌های جمع شما صلحاء، دولتی منسجم و وحدت آفرین، مقتدر و کارآمد و امتدادبخش الگوی حکمرانی رئیس جمهور شهید شکل خواهد گرفت که با مساعدت و معاضدت همگانی و تقسیم کار منطقی میان شما شخصیتهای دلسوز اداره خواهدشد؛ و این اقدام مبارک شما مصداق «خِتَامُهُ مِسْکٌ وَ فِی ذَلِکَ فَلْیَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ ﴿۲۶﴾ وَمِزَاجُهُ مِنْ تَسْنِیمٍ ﴿۲۷﴾ عَیْنًا یَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ» خواهد بود. إن شاء الله.

علی اکبر رشاد محمدباقر تحریری محمدعلی جاودان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    شرکت میکنم
  • نکته IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    6 0
    آقایان، آیه شریفه 102 از سوره مبارکه نساء را در ابتدای بیانیه‌شان آورده‌اند. ایشان قطعاً می‌دانند که این آیه، ناظر به احکام نماز در جنگ است. متن کامل آیه و ترجمه اش به شرح زیر است: "وَإِذَا كُنْتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلَاةَ فَلْتَقُمْ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ مَعَكَ وَلْيَأْخُذُوا أَسْلِحَتَهُمْ فَإِذَا سَجَدُوا فَلْيَكُونُوا مِنْ وَرَائِكُمْ وَلْتَأْتِ طَائِفَةٌ أُخْرَىٰ لَمْ يُصَلُّوا فَلْيُصَلُّوا مَعَكَ وَلْيَأْخُذُوا حِذْرَهُمْ وَأَسْلِحَتَهُمْ ۗ وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُمْ مَيْلَةً وَاحِدَةً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِنْ كَانَ بِكُمْ أَذًى مِنْ مَطَرٍ أَوْ كُنْتُمْ مَرْضَىٰ أَنْ تَضَعُوا أَسْلِحَتَكُمْ ۖ وَخُذُوا حِذْرَكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُهِينًا" "و هرگاه شخص تو در میان سپاه اسلام باشی و نماز بر آنان به پا داری باید آ‌ن‌ها با تو مسلّح به نماز ایستند، و چون سجده نماز به جای آوردند (و نماز را فُرادی تمام کردند) در پشت سرِ شما رفته و گروهی که نماز نخوانده بیایند و با تو نماز گزارند و البته با لباس جنگ و اسلحه، زیرا کافران آرزو و انتظار دارند که شما از اسلحه و اسباب خود غفلت کنید تا ناگهان یکباره بر شما حمله ور شوند. و چنانچه بارانی یا مرضی شما را از برگرفتن سلاح به رنج اندازد باکی نیست که اسلحه را فروگذارید ولی از دشمن برحذر باشید؛ خدا برای کافران عذابی سخت خوارکننده مهیا ساخته است." میدان انتخابات ریاست جمهوری صحنه نبرد پیامبر با کفار نیست و شگفت این که با استفاده از این آیه شریفه، کاندیداهای خود را دعوت به وحدت کرده و هشدار داده‌اند که اگر غفلت کنید ممکن است کفار بر شما حمله‌ور شوند و تاکید کرده‌اند: "دلسوزان نظام و عموم جامعه نگران آنند که بر اثر تقسیم و سرشکن شدن آراء، میزان رای «فرد صالح منتخب» کاهش یابد، یا سبب رای‌آوری گزینه‌ای که همسو با مذاق انقلابی شما نیست گردد." قطعاً نه کاندیداهای اصولگرا در جایگاه پیامبرند، نه کاندیدای طرف مقابل، جزو کفار است و نه صحنه انتخابات ایران، میدان جنگ کفر و ایمان است. از این‌رو، از آقایان امضاکننده این بیانیه انتظار می‌رود ضمن حمایت از کاندیدای خود، این موضوع را اصلاح فرمایند.
    • نیز هست IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      0 1
      صحنه نبرد با آنان هم هست. نمي بينيد تلاش دشمنان براي عدم شركت در انتخابات اولا و عدم راي به اصلح ثانيا؟ آن همه تلاش براي چیست؟
    • پذیرش ولایت کفار! IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
      0 1
      و من يتولهم منكم فانه منهم. هر كس از شما كه ولايت كفار را بپذیرد، حتما از آنان هست. تلاش برای اجرای ۲۰۳۰ تولی و پذیرش ولایت کفار نیست آن هم برای هدف فرهنگ حیاتی دین و اسلام نیست؟ کدام کاندیدا منکر عیب روحانی شد؟ مگر اشکالات روحانی رو ندیده؟ با وجود عدم ضرورت پیوستن به اف ای تی اف چرا اصرار بر تعهد و دادن اطلاعات آحاد جامعه به بیگانگان دارند؟ این تولی و قبول ولایت آنان با همه ضررهای فراوانش نیست؟ خب پذیرنده ولایت کفار به تصریح همراه با تاکید قرآن جزو کفار هست.