شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
دهه ولایت و امامت

امام‌جمعه طبس با بیان اینکه باید فرهنگ غدیر را در جامعه با وحدت و انسجام نهادینه کنیم،گفت: رکن همه اعمال ما ولایت است که در غدیر بیان شده است و سفارش شده تا در این روز خطبه خوانی غدیر را داشته باشیم

حجت الاسلام محمدرضا محمدی-امام جمعه طبس-در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیرخم اظهار داشت: عید غدیر در بین اعیاد در روایات به عنوان عید الله اکبر یاد شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین نعمت خدا بر بشریت، نعمت هدایت و ولایت و امامت است، افزود: امامت رکن رکین الهی است و اگر خداوند در بقیه اعمال و عبادات تخفیفی به انسان بدهد، هیچ چیز به اندازه ولایت مورد سخت گیری و بازخواست خدا قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه بیان کرد: غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت است و در روز عید غدیر، دین سرپرست پیدا کرد و همه انبیا و اولیا سفارش به غدیر داشتند و منتظر غدیر بودند و این نشان دهنده اهمیت غدیر است.

امام جمعه طبس ادامه داد: غدیر ریشه در تاریخ بشریت دارد و توبه حضرت آدم(ع) در روز غدیر پذیرفته شد و نجات حضرت ابراهیم (ع) از آتش در غدیر انجام شد و پیروزی حضرت موسی بر فرعونیان در روز غدیر بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سفارشات و تاکیدات در شرع مقدس این است که در روز غدیر به خطبه آن توجه کنیم، افزود: رکن همه اعمال ما ولایت است که در غدیر بیان شده است و سفارش شده تا در این روز خطبه خوانی غدیر را داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی در خصوص مهمترین و بزرگترین پیام غدیر گفت: بزرگترین و مهمترین پیام غدیر برای جامعه بشریت این است که دشمن در این روز ناامید شده و دین مبین اسلام حافظ و سرپرست پیدا کرده است.

امام جمعه طبس عنوان کرد: هیچ عملی به اندازه ولایت و امامت در نظر خداوند و انبیا و اولیای الهی ارزش و اهمیت ندارد و در روایات آمده است که ولایت و مهر و محبت علی (ع) و اولادش از نماز و همه عبادات بالاتر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ غدیر را در جامعه با وحدت و انسجام نهادینه کنیم، افزود: ولایت و امامت همان ریسمان محکم الهی است و امیدواریم با چنگ زدن به ولایت بتوانیم دشمنان را ناکام و ناامید کنیم تا به مملکت آسیب نرسد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: غدیر یک پیوستاری است که از حضرت آدم شروع شده است و در عصر غیبت بر اساس تاکید امام زمان(عج) سفارش شده که به سراغ ولی فقیه برویم و ولی فقیه در راستای سلسله مراتب امامت و ولایت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha