یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حجت الاسلام فرخ فال

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: اگر بی‌تفاوتی و بی‌دقتی از خود نشان بدهیم، زحمات شهدای خدمت را از بین خواهیم برد و از طرفی در قبال تحقق آن اسلام نابی که از اهداف عالیه امام و رهبر معظم انقلاب است که نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان آیه شریفه «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» گفت: امروز که سرنوشت اجرای همه قانون اساسی و منویات امام و نظام جمهوری اسلامی به دست مردم سپرده شده که با رأی مردم حاکمیت اجرایی در نظام رقم می‌خورد، همه آحاد ملت از روحانیت، فرهیختگان، دانشگاهیان، حوزویان و عموم مردم موظف هستیم در قبال این مسئولیت ایفای نقش بکنیم.

وی ادامه داد: إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّی یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ یعنی خداوند متعال سرنوشت ما را به دست خودمان قرار داده است و نمی‌توانیم کنار بنشینیم و بگوییم هرچه آمد، همان را می‌پذیریم. ما مسئولیت داریم و باید برای حاکمیت دین خدا تلاش کنیم و به صحنه بیاییم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با اشاره به آسیب‌های بی‌تفاوتی، بیان داشت: همه آسیب‌هایی که در طول تاریخ اسلام بر سر مردم و جامعه وارد شده است، به خاطر بی‌تفاوتی‌ها و کنار کشیدن‌ها و بی مسئولیتی‌ها بوده است. همه ما مسئولیت داریم.

وی افزود: علاوه بر بودن در صحنه و شرکت در انتخابات باید فرد اصلح را انتخاب کنیم، چرا که ما در مقابل خون شهدا مسئولیت داریم. امروز سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران با وفایش در حزب جمهوری اسلامی است. ما چگونه می‌خواهیم در مقابل میز دادگاه الهی روز محشر پاسخ شهدا را بدهیم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به دین مردم نسبت به خون شهدا ابراز داشت: ما باید به گونه‌ای فردا در روز انتخابات عمل کنیم که خدمت شهدا روسفید شویم و بتوانیم در مقابل شهیدان خدمت پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: اگر بی‌تفاوتی و بی‌دقتی از خود نشان بدهیم، زحمات شهدای خدمت را از بین خواهیم برد و از طرفی در قبال تحقق آن اسلام نابی که از اهداف عالیه امام و رهبر معظم انقلاب است که نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها شرکت در انتخابات را امری همگانی دانست و خاطرنشان کرد: همه ما موظفیم هم در انتخابات شرکت کنیم و هم با دقت و تأمل و بصیرت فرد اصلحی که حافظ خون شهدا و حافظ اسلام ناب و در محوریت ولایت که ولایت فقیه امروز، ولایت معصوم و خداست، حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: ان شاءالله خدا به همه ما این توفیق را عطا کند و همه ما موظفیم همه کسانی که به گونه‌ای غفلت دارند از این وظیفه شرعی را آگاه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha