یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
ئ

حوزه/ دانشگاه‌های استرالیا در پاسخ به اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، آن‌ها را اخراج و یا فعالیت‌هایشان را تعلیق می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از پایگاه خبری (The Age) در استرالیا، دانشجویان استرالیا که در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده بودند اخراج یا موقتاً از انجام فعالیت‌های دانشجویی منع شدند.

دانشگاه ملبورن، روز چهارشنبه، به برخی از دانشجویانی که در پی اعتراضات، ساختمانی در محوطۀ دانشگاه را اشغال کرده بودند ایمیلی مبنی بر اقدامات انضباتی علیه آن‌ها فرستاد.

یکی از دانشجوهای موناش گفت: موناش همین الان هم ما را از پا گذاشتن روی چمن‌های دانشگاه منع کرده است.

کورکوویچ دیگر دانشجوی موناش که به برپایی این کمپ‌های اعتراضی کمک کرده بود در اعتراض به تصمیم دانشگاه گفت: این اقدام انضباطی دانشگاه، حمله به آزادی بیان است. کمپ‌های دانشجویی، اعتراضی است علیه روابط دانشگاه با شرکت‌های اسلحه‎سازی که از اسرائیل حمایت می‌کنند.

او حرکت اعتراضی دانشجویان را اقدامی مهم در راستای تعهد اخلاقی آن‌ها در ایستادن طرف درست تاریخ دانست و عنوان کرد: هر روز صبح از خواب بیدار می شویم و می بینیم که غیرنظامیان بیشتری کشته شده‌اند.

گروه "دانشجویان حامی فلسطین"، با همکاری شرکت‌های حقوقی و شبکه‌های حمایتی جامعه، برای مبارزه با این تنبیهات انضباطی تلاش می‌کند.

دانشگاه لاتروب روز پنجشنبه اعلام کرد که در طول رسیدگی‌های انضباطی، برداشتن کمپ‌های اعتراضی هم مورد لحاظ قرار می‌گیرد.

بیش از چهار هزار نفر تقاضانامه‌ای از طرف دانشجویانی که با تنبیهات انضباطی مواجه شده‌ بودند امضا کردند. این تقاضانامه را گروه حامیان فلسطین برای جلوگیری از عملی شدن این تنبیهات منتشر کرد.

در این تقاضانامه آمده است: این تهدیدهای دانشگاه ملبورن برای دانشجویانی است که خواستار قطع روابط دانشگاه با سازندگان تسلیحات تأمین‌کنندۀ نیروهای اشغالگر اسرائیلی بوده‌اند . ما امضاکنندگان این بیانیه در همبستگی با دانشجویان و حامیان فلسطین ایستاده‌ایم که به انجام هر کاری که در توان دارند برای درخواست دادن به دانشگاه ملبورن جهت قطع روابط با تولیدکنندگان اسلحه که نسل‌کشی اسرائیل در غزه را پشتیبانی می‌کند، ادامه دهند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha