یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
H

حوزه/ رئیس دیوان عالی کشور گفت: در نوشتن نام نامزد مدنظر دقت کنید اگر حجت دارید بنویسید وگرنه از افراد موثق بپرسید زیرا بدانید ما باید در پیشگاه خداوند حجت شرعی داشته باشیم و اگر کسی را انتخاب می‌کنیم یا باید شناخت داشته باشیم و یا از افراد موثق بپرسیم و درگیر جو نشویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری امروز در مراسم گرامیداشت چهلم شهدای خدمت در تبریز، این شهدا را سرمایه های گرانقدر کشور عنوان کرد و گفت: رییس جمهور شهید رئیسی در دوران ریاست قوه قضاییه و مجریه مردمداریش نمونه بود و این باعث شد مردم از اعماق دل به این بزرگوار عشق بورزند که تشییع میلیونی در پنج استان و شهرهای تبریز، تهران و مشهد گواهی بر این امر است.

وی ادامه داد: همچنین شهید حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم امام جمعه محبوب، مردمی، خاکسار صمیمی، دلسوز و دوست داشتنی تبریز بود که برای خود هیچ حریمی قائل نبود و همانگونه که انتظار داشت شهید سوم محراب شد.

وی ادامه ‌داد: شهید مالک رحمتی جوانی متفکر، دلسوز وپرکار بود که وقتی در هیأت مولدسازی بود کمک شایانی برای پیشرفت این مسئله می‌کرد که بعد از استانداری وی و شهادتش جای خالی او احساس می‌شود.

وی شهادت حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم را مصیبت بسیار بزرگی برای پدر، فرزندان، خانواده و مردم دانست و گفت: امیدواریم این حادثه و مصیبت همچون گذشته برای نظام و انقلاب اسلامی مثمرثمر باشد.

منتظری، آذربایجان را مهد نبوغ، علم، جهاد و شهادت دانست و گفت: اینجا سرزمین فرزانگان، اندیشمندان، عالمان، دانشمندان بزرگ، خطه قهرمانان و دلاوران نام‌آور تاریخ ساز بوده و وصف ستارگان بی‌شمارش در آسمان جهان اسلام همچون آیت الله سید علی قاضی طباطبایی، سید ابوالحسن انگجی، آیت الله نجفی مرعشی‌، شهیدی، میرزا جواد تبریزی، حاج میرزا جواد ملکی و جعفر سبحانی دشوار است.

وی به شخصیت های برجسته خطه آذربایجان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: این شهر و استان متبرک به نام سه عالم است که علامه امینی مولف کتاب گرانسنگ الغدیر، علامه طباطبایی مولف کتاب المیزان، علامه جعفری عالم اندیشمند با آثار علمی و ارزشمندش ستارگان درخشان آسمان علم و فقاهت هستند، در سپهر نیلگون این خطه صاحبان ادبی همچون شمس تبریزی، شیخ محمود شبستری، نظامی گنجوی، خاقانی، ملا محمد فضولی و شهریار و در عرصه جهاد و مبارزه با استکبار و متجاوزین افرادی برخاسته از این خطه چون ستارخان، باقرخان و شیخ محمد خیابانی در تاریخ این خطه می‌درخشند.

رئیس دیوان عالی کشور، آذربایجان را پرورش دهنده عالم، فقیه ‌و سرداران برشمرد و گفت: سردارانی بزرگ چون مهدی باکری، حمید باکری، علی تجلایی، حسین شفیع‌زاده و مرتضی یاغچیان بخش اعظمی از مبارزه با صدامیان و نوکران اجانب را به دوش می‌کشیدند.

وی، حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی به همراه ۷۲ تن از مسئولان را تشریح کرد و افزود: بعد از خیانت اولین رییس جمهور بدبخت بنی‌صدر که مشارکت و همراهی او با دشمنان انقلاب مشخص شد، شورای انقلاب اسلامی سه روز بعد به عدم کفایت بنی‌صدر رای داد و او را از ریاست جمهوری خلع کرد، یک روز قبل از هفتم تیرماه در ششم تیر ماه در مسجد ابوذر منافقان می‌خواستند رهبر معظم انقلاب را ترور کنند که به خواست خداوند برای ادامه راه انقلاب اسلامی این امر تحقق نیافت.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: محمدجواد غدیری بعد از خلع بنی‌صدر با اطمینان از تمام شدن کار نظام اسلامی پیش دوستانش خبر می‌داد و در این راستا نیز محمدرضا کلاهی عامل نفوذی سازمان منافقین که ارتباط بسیار تنگاتنگی با اعضای حزب جمهوری و مسئولان آن روز داشت دو کیف انتحاری را در محل سخنرانی منفجر کرد تا رییس دیوان عالی کشور آیت الله شهید بهشتی، مغز متفکر و هدایتگر انقلاب، چهار وزیر، ۲۷ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مقامات سیاسی که بیش از ۷۰ نفر بودند به شهادت برسند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری هدف از شهادت آیت الله بهشتی و همراهانش را زمین‌گیر کردن نظام اسلامی برشمرد و گفت: تصور سازمان منافقین بر این بود که با شهادت تعدادی از مسئولان کشور مسیر کشور از ریل خارج خواهد شد ولی مردم با حضور پرشور خود در تشییع شهدا عزم و اراده خود را به دشمنان نشان دادند.

وی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را، روز حماسه آفرینی عنوان کرد و افزود: ملت ایران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) با حضور خود در پای صندوق های رای حماسه آفرینی خواهند کرد که مکمل تشییع میلیونی شهدای خدمت است.

مراسم گرامیداشت چهلم شهدای خدمت با حضور پرشور مردمی، هیأت حسینی و مسئولان کشوری و لشگری در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha