یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کتابخانه

حوزه /سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به دوران پر رونق عرصه کتابخانه‌ها در دولت سیزدهم، گفت: افتتاح ۱۸ باب کتابخانه، برگزاری ۲۸ هزار رویداد فرهنگی از جمله این دستاوردها بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در محفل ادبی و شعرخوانی «چله شهدای خدمت» به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ضمن تسلیت اربعین شهدای خدمت و قدردانی از حضور شاعران استانی در این محفل، اظهار کرد: امروز علاوه بر این محفل شاهد افتتاح نمایشگاه «یادگار ابراهیم» با محوریت دستاوردهای فرهنگی و کتابخانه ای در طول ۳ سال خدمت شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور بودیم.

وی دولت سیزدهم را دوران پر رونق عرصه کتابخانه‌ها دانست و افزود: افتتاح ۱۸ باب کتابخانه، برگزاری ۲۸ هزار رویداد فرهنگی و برگزاری دومین همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی: کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از جمله این دستاوردها بود.

نوربخش با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: حضور پرشور مردم در این انتخابات بدون شک می‌تواند تاثیر به سزایی در آینده فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد در دولت چهاردهم نیز شاهد شکوفایی و رونق حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه باشیم.

در ادامه مجتبی محمودی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور ضمن تقدیر از برپایی نمایشگاه «یادگار ابراهیم» در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد، گفت: این نمایشگاه ارزشی خاص و ویژه دارد؛ چرا که رئیس این دولت نامش به عنوان یک شهید در تاریخ کشور ثبت شد و بدون شک تا نفس خواهیم کشید به این مهم می‌بالیم.

وی افزود: یک قاب ماندگار از شهید جمهور که همیشه در ذهن تاریخ باقی خواهد ماند، تصویر جاودان ایشان در سازمان ملل با در دست داشتن کتاب آسمانی قرآن است.

محمودی یکی از ویژگی‌های مهم شهید جمهور را خادم الکتاب بودن ایشان دانست و اظهار کرد: اگر می‌خواهید تولیدکننده فکر باشید، ابتدا باید مصرف کننده علم و دانش باشید. در این محفل که همه از اهالی فرهنگ و کتاب هستند، ابراز می‌کنم که برای تولید، توزیع و مصرف یک دانش ابتدا باید خودمان مصرف‌کننده کتاب باشیم.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور با بیان اینکه شاهنامه فردوسی به عنوان یک گنج ادبی کهن سرشار از نعمت و حکت است، گفت: حکیم ابوالقاسم شاهنامه را با شاه بیت «به نام خداوند جان و خرد» آغاز می‌کند؛ البته توجه داشته باشید که مراد از خرد، تنها اندیشه و فکر نیست بلکه عقل پرورش یافته ای است که جنبه های معنویت را نیز در خود جا می‌دهد.

وی برگزاری این محفل را به یاد شهدای خدمت را تجلی خدمات این شهدا در عرصه خرد و دانایی عنوان کرد و آن را اقدامی ارزشمند، مغتنم و مناسب دانست.

محمودی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور تصریح کرد: امروز متاسفانه به واسطه شیوع استفاده از فضای مجازی، دچار توهم دانایی هستیم. فضای مجازی باعث تولید دانش پراکنده، سطحی و کم عمق شده است؛ چرا که کمکی به بالا رفتن سطح فکری و غنی سازی فرهنگ جامعه نمی کند.

وی یکی از اقدامات زیبای دولت سیزدهم را مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان و در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های اسناد مکتوب با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اعلام آمادگی و همکاری کرد.

در پایان هر یک از شاعران به خوانش اشعار خود با محوریت اربعین شهدای خدمت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha