به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر احمد وحیدی مقارن ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیرماه با حضور در جمع صدها خبرنگار داخلی و خارجی حاضر در ستاد انتخابات کشور، دستور آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد.

وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت، هم اینک انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در ۵۸۶۴۰ شعبه داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور آغاز می کنیم.

وحیدی با اشاره به زودهنگام شدن این دوره از انتخابات ریاست جمهوری افزود: مقدمات کار برای برگزاری این دوره، با توجه به فرصت ۴۰ روزه ، فراهم شد و امروز انتخابات را در حالی برگزار می کنیم که بطور معمول مقدمات آن باید یک سال طول می کشید.

وزیر کشور، این امر را نشانگر استحکام امور در جمهوری اسلامی و نشان دهنده اصرار در جمهوری اسلامی برای انجام کارها در موعد و فرصت تعیین شده ، بویژه در امر انتخابات دانست که مظهر مردم سالاری دینی است.

وحیدی انتخابات را امر و مساله مهم و حساس توصیف کرد و از عموم ملت بزرگ ایران دعوت کرد در ساعات اولیه برای رای دادن به داوطلب مورد نظر خود پای صندوق های رای حاضر شوند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه امور مربوط به انتخابات در کنترل و نظارت کامل جهت برگزاری انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، به تعداد نمایندگان داوطلبان حاضر در شعب رای نیز اشاره کرد و گفت برای ۴۶ هزار و ۸۹۴ نفر در این خصوص کارت صادر شده است که در کنار ناظران شورای نگهبان، بازرسین، نمایندگان فرماندار و هیات های اجرایی پای صندوق های رای حضور دارند.

وی در عین حال از هواداران داوطلبان و مرتبطان آنان خواست ضوابط قانونی را در جریان برگزاری انتخابات رعایت کنند.