یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان

امام جمعه سلفچگان گفت: تا پایان وقت انتخابات قطعا در بین فامیل ها، آشناها و دوست ها کسانی هستند که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند وظیفه شما است که با آن ها صحبت و تبیین کنید که آینده ما بستگی به این انتخابات دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد غروی در خطبه های نماز جمعه سلفچگان، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز یکی از نامزدهای محترم بنا بر انتخاب مردم به عنوان رئیس جمهور، زمام امور اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت البته اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، ۱۵ تیرماه، منتخب نهایی معلوم خواهد شد، در هر حال از هم اکنون باید مطالبات رهبر انقلاب از منتخب مردم تبیین شود.

وی با بیان این که رئیس جمهور، خادم جمهور است، گفت: «سَیدُ القَومِ خادِمُهم»؛ روایتی از پیامبر گرامی اسلام است که پندارهای غلط درباره قدرت و ریاست را در هم می‌شکند و ماهیتی متفاوت از آن ارائه می‌دهد که در فرهنگ اسلامی از آن به «خدمت» تعبیر می‌شود با این حال، «خدمت، تعابیر مختلفی دارد. هر کس ممکن است چیزی را خدمت بداند. ما دیدگاهی داریم، فکری داریم، مکتبی داریم که اساس این نظام، بر آن بنا شده و آن، مکتب اسلام است. خدمت، یعنی آنکه در این راه حرکت کنیم که این راه، خودش متضمن خدمت به مردم است. این، آن مسأله اصلی است که ما در هر لحظه باید به یادش باشیم.»

حجت الاسلام غروی ادامه داد: در این میان بخشی از مردم به دلائل مختلف در انتخابات شرکت نمی کنند که در ادامه به آن ها اشاره می کنم.

۱. ناآگاهی؛ نمیدانند تأمین بخش قابل توجهی از حقوق خود با مشارکت در امور سیاسی از جمله انتخابات حاصل میشود.

۲. مسأله نبودنِ انتخابات؛ افراد به شدت ثروتمند و مرفه یا بالعکس افرادی که آن‌قدر درگیر مسائل معیشت و زندگی‌اند که دیگر مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات برای آنها مسأله نیست.

۳. موانع سخت‌افزاری؛ مانند نداشتن شناسنامه و کارت هویت، کهولت سن، بیماریها، مسافرتها، کمبود شعبه‌های اخذ رأی و صفوف طولانی رأی‌گیری و... و.

۴. نارقابتی دیدن انتخابات؛ در بین نامزدهای معرفی شده، برای خود و حزب و جناح مطلوب خود، گزینه و حق انتخاب نمی‌یابند و از حضور در پای صندوقهای رأی صرف نظر می‌کنند.

۵. بی‌اعتمادی؛ اعتماد نداشتن به ساختار انتخابات و سلامت برگزاری آن را بهانه‌ای برای حضور نیافتن خود می‌دانند.

۶. ناامیدی؛ مدعی‌اند هرکس انتخاب شود نخواهد توانست کاری از پیش ببرد و بر مشکلات و موانع موجود فائق‌آید.

۷. نارضایتی (اعتراض)؛ رفتار این قشر به‌معنای مخالفت با نظام سیاسی نیست، بلکه صرفاً نسبت به مشکلات معیشتی اعتراض دارند.

۸. عنادورزی؛ حریم انتخابات به‌دلیل مخالفت با نظام سیاسی، در جهت کاستن از مشروعیت آن است.

وی به راهبردهای مشارکت افزایی اشاره کرد و گفت: آگاهسازی، انگیزه سازی، اعتمادسازی، رضایتمندسازی و هموارسازی راهبردهای افزایش مشارکت است و در این میان وظیفه ما انقلابی ها ما مردمی که دلمان می سوزد این است که حداقل هر کدام از این خواهران و برادرانی که در نماز جمعه امروز حاضر هستند تا پایان وقت انتخابات قطعا در بین فامیل ها، آشناها و دوست ها کسانی هستند که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند وظیفه شما است که با آن ها صحبت و تبیین کنید که آینده ما بستگی به این انتخابات دارد.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تردید نباید کرد، مردد نباید شد، یک رای هم یک رای است اگر هر کدام از شما بتوانید یک نفر را پای صندوق های رای بیارید وظیفه خودتان را در قبال این انقلاب انجام دادید و اگر بتوانیم ولی انجام ندهیم و این انقلاب به خاطر نبود این آرا ضربه بخورد فردای قیامت باید جواب بدهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha