یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
طحان

حوزه/ طحان نظیف گفت: نتیجه انتخابات مرحله نخست چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به تایید شورای نگهبان رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با خبر ۱۴ سیما اعلام کرد: پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت، دقایقی قبل نتیجه انتخابات مرحله نخست چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به تایید شورای نگهبان رسید.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع امروز به طور رسمی به وزارت کشور اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: طبق قانون فرصتی برای دریافت شکایات در نظر گرفته شده بود. علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم شکایتی از سوی هیچ یک از نامزدها دریافت نشد. از سوی مردم نیز با گزارش و مورد خاصی مواجه نبودیم. البته مواردی به صورت جزئی ارسال شده بود که در همان روز انتخابات مورد پیگیری قرار گرفت.

طحان‌نظیف گفت: مردم می‌توانستند از طریق سامانه «مردم‌ناظر» چنانچه با تخلفی و موردی در روز انتخابات مواجه بودند آن را به ما گزارش بدهند یا اینکه به دبیرخانه شورای نگهبان ارسال کنند.

وی در ادامه خبر داد: تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با اعلام تایید صحت انتخابات آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر (۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری) ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان بیان داشت: باتوجه به اینکه انتخابات مرحله دوم باید در روز جمعه ۱۵ تیر برگزار شود، تاکید داشتیم که فرآیند بررسی صحت انتخابات با سرعت انجام شود تا نامزدها نیز فرصت بیشتری برای تبلیغات داشته باشند.

وی این نکته را هم یادآور شد که شورای نگهبان همچون مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری بر تمامی فرآیندها و روندها نظارت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha