یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
تبریز

حوزه/ خانواده شهید آل هاشم با اهدای هزینه‌های مراسم یادبود این شهید والامقام به ستاد دیه آذربایجان شرقی، تعداد ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، فرزند شهید حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم هنگام پرداخت هزینه‌های مراسم چهلم و یادبود پدرش، با بیان اینکه یکی از منویات آن شهید سوق دادن هزینه‌های اضافی مراسم‌های ترحیم و یادبود به امورات خیر و خداپسندانه بود، اظهار داشت: از تأکیدات مرحوم پدرم ترویج فرهنگ نیکوکاری و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری در چنین مراسماتی بود که بر این اساس تصمیم خانواده بر این شد با حذف تشریفات زائد، علاوه بر بازگرداندن سرپرست خانواده‌ای به کانون گرم خانواده، دعای خیر زندانیان آزاد شده نیز نثار روح آن شهید شود.

سید محمدمهدی آل هاشم، هدف خانواده خود از این اقدام را شادی روح پدر شهید و مشارکت در آزادی زندانیان جرایم مالی اعلام کرد و گفت: شهید آل هاشم تأکید که اهدای هزینه‌های مراسم‌هایی مثل ترحیم یا یادبود درگذشتگان در راه خیر، سیره علوی و همان صدقه جاریه است که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به ارزش بالای معنوی این کار خداپسندانه، ابراز کرد: پدرم همیشه تأکید داشت زندانیان جرایم غیرعمدی که به طور ناخواسته پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند، ممکن است این اتفاق برای همه پیش بیاید، از این رو باید دست این افراد را در این شرایط سخت بگیریم و در واقع خانواده ما با این کار به نیت‌های خیر شهید آل هاشم جامه عمل پوشاندند.

فرزند شهید آل هاشم، اظهار کرد: خانواده‌هایی که عزیزی را از دست می‌دهند، با آزاد کردن افراد در بند، علاوه بر اینکه آنها را شاد می‌کنند، رضایت خدا و دعای خیر بندگان را نیز در حق مرحومین جلب می‌کنند.

وی با قدردانی از مسئولان ستاد دیه آذربایجان شرقی و خیران نیک اندیش این مجموعه، تصریح کرد: سال‌هاست به ابتکار مسئولان ستاد دیه در استان آذربایجان شرقی طرح اهدای هزینه‌های مجالس ترحیم، عزاداری، گل، بنر و ولیمه به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اجرا می‌شود که می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha