سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
القبانجی: القضية الحسينية ملحمة على ارض الواقع جمعت كل الأجيال والشرائح الاجتماعية

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی، گفت: نهضت حسینی حماسه ای است بر زمین که همه نسل‌ها و اقشار اجتماعی را گرد هم آورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف و عضو مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست سالانه بزرگداشت مرثیه سرایان منبر حسینی که توسط دفتر بانوان مجلس اعلای اسلامی عراق در نجف اشرف در سالن امام حسین (علیه السلام) در حسینیه اعظم فاطمیه برگزار شد، گفت: نهضت حسینی حماسه ای است بر زمین که همه نسل ها و اقشار اجتماعی را گرد هم آورد و در آن جوان، کودک، زن، پیر، سیاه، سفید، مسلمان و مسیحی مشارکت داشتند.

وی افزود: مجموعه ای از دستاورد در مورد مسئله حسینی وجود دارد که آن را در رأس همه مسائل اندیشه اسلامی قرار داده است. مسئله حسینی حماسه ای است بر بستر واقعیت بیرونی که همه ارزش های اسلامی شجاعت، فداکاری، فداکاری، عبادت و نوع دوستی را در خود گرد آورده است.

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: نهضت حسینی، حماسه ای برای بشریت در همه زمینه ها است، به همین دلیل نهضت حسینی در اندیشه دینی و تجربه اسلامی جایگاه ویژه ای پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی اشاره کرد: ما حسینی هستیم، یعنی مهدوی هستیم. آغاز از کربلا بود و آخرش ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. مداح باید حسینی باشد و راه را برای امام مهدی (عج) مهیا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha