چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با اشاره به حساسیت‌های فعالیت در دادگستری‌ها گفت: تقویت عزت نفس و توجه به مسائل معنوی برای برون رفت از مسائل حاشیه‌ای در بین کارکنان این مجموعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل امام جمعه موقت تبریز روز چهارشنبه در آئین تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان، با اشاره به حساسیت‌های فعالیت در دادگستری‌ها، اظهار کرد: تقویت عزت نفس و توجه به مسائل معنوی برای برون رفت از مسائل حاشیه‌ای در بین کارکنان این مجموعه ضروری است.

وی افزود: ماهیت مأموریت خاص دستگاه قضائی، این مجموعه را مستعد بروز صفات منفی کرده است و به این خاطر در تعالیم الهی و اسلامی موضوع قضاوت بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار کرد: به جهت وجود زمینه‌های بروز نکات منفی، کارکنان مجموعه دادگستری به خصوص قضات نیازمند توجه به مسائل اخلاقی و خودسازی برای تقویت هرچه بیشتر عزت نفس خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل حکم به عدل را از اهم ثواب‌های مدنظر خداوند عنوان و اضافه کرد: قضاوت به زعم تعالیم الهی و اسلامی، تفویض اختیاری از سوی خداوند به ائمه و معصومین (ع) و از سوی ایشان به قضات است.

وی با بیان اینکه نعمت عقل و شعور امتیازی است که خداوند صرفاً" به انسان عطا فرموده است، افزود: به رغم این امتیاز بزرگ، انسان با تمام رسولان الهی، عناد، دشمنی و لجاجت داشته است و به همین دلیل خدا در قرآن به غیر از انسان از هیچ موجودی گلایه نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha