سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
جامعه مدرسین حوزه

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آیت الله علی نکونام گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت الله علی نکونام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی رحمت الله علیه موجب تألم و تأثر گردید. آن روحانی مردمی و پرهیزکار، سال‌ها در مسجد و مدرسه، عمر خود را صرف ترویج معارف اهل بیت – علیهم السلام – و تربیت طلاب علوم اسلامی کرد و با حضوری موثر در شهرها و روستاها، در امر تبلیغ دین خدمات فرهنگی و اجتماعی ماندگاری داشت.

تلاش‌های علمی و فقهی آن استاد فرزانه در حوزه و دانشگاه و سلوک اخلاقی، زاهدانه، انقلابی و ولایتمدارانه آن مرحوم توشه‌ای گران‌بها برای آن عالم خدمتگذار است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن فقیه پارسا را به حوزه‌های علمیه، مردم شریف گلپایگان و بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض می‌کند و از خداوند کریم برای آن روحانی متعهد و خدوم ، علو درجات و برای بازماندگان صبر و أجر مسئلت دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    ان روانشاد صرفا در زمینه تعلیم و تحقیق فعالیت داشته و از پدیرفتن هر شعل حکومتی و دولتی پرهیز داشت
    • ؟ IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 1
      نپذیرفتن مناصب حکومتی ارزش هست؟ علماء ورثه انبیاء هستند یکی از سمت های انبیاء حاکمیت بوده است، خیلی از آنان موفق نشدند اما برخی که امکان پیدا کردند عهده دار شدند. حکومت داری و مناصب حکومتی از موثرترین موقعیت های خدمت به خلق الله هست. آری لازم نیست همه در حکومت دخیل شوند، برخی با تحقیقات شان بستر فعالیت حکومتي مبتنی بر دین را فراهم می آورند، رحمة الله عليهم اجمعين.
  • حسن IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    یک عالم دینی و مردمی بود که وارد بازی های سیاسی نشد و از پدیرش منصب حکومتی و دولتی پرهیز داشت
    • همه IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 1
      امام راحل رضوان الله تعالي عليه، شهداي محراب، شهداي ترور، شهداي روحانيت در طول نهضت اسلامي و جنگ تحمیلی، همه عالمانی مردمی بودند، علمای محقق، علمای مدرس، علمای زمامدار، علمای قاضی و ... همگی مردمی بودند و هستند، دوگانه نبینیم.