چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
مامزاده یحیی بن زید شهید

حوزه/ مراسم عاشورای حسینی در امامزاده یحیی بن زید شهید در جوزجان، شمال افغانستان با حضور عظیم عزاداران برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم عاشورای حسینی در امامزاده یحیی بن زید شهید (ع) در جوزجان، شمال افغانستان با حضور عظیم عزاداران برگزار شد.

عاشقان امام حسین علیه السلام با تشیکل دسته و هیئت های عزاداری در روز عاشورا به سوی حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید شهید(علیهم السلام)حرکت نمودند.
و در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم به عزاداری پرداختند.

لازم به ذکر است حضرت یحیی بن زید شهید در انتقال و انتشار صحیفه سجادیه نقش اصلی و اساسی داشته است؛ به این گونه که وقتی از پیش بینی شهادتش توسط امام صادق علیه السلام مطلع می‌شود نسخه دوم صحیفه سجادیه که به خط زید بن علی علیه السلام بود را تحویل متوکل بن هارون بلخی از اهالی ایران می دهد و متوکل که در حال برگشت از زیارت خانه خدا بوده، صحیفه سجادیه را نزد امام صادق علیه السلام می برد.

نام یحیی بن زید در سند همه نسخ صحیفه سجادیه آمده است و در نسخه خطی از این صحیفه که در موزه فاطمی نیز به نمایش درآمده است نام ایشان ذکر شده است.

یحیی بن زید بن علی بن حسین علیه السلام نوه امام سجاد علیه السلام در سال ۱۲۵ هجری در زمان حکومت ولید بن یزید هم عصر با دوره امامت امام صادق علیه السلام ، در خراسان بر ضد حکومت بنی امیه قیام کرد و در نهایت به همراه یارانش به شهادت رسید.

برگزاری مراسم عاشورای حسینی در امامزاده یحیی بن زید شهید افغانستان + عکس

برگزاری مراسم عاشورای حسینی در امامزاده یحیی بن زید شهید افغانستان + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha