جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
بل

حوزه / امام جمعه بخش کویرات ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، ماهیّت انتخابات را نوعی رقابت دانست و افزود: تا رقابت نباشد، خطوط تمایز روشن نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابوزیدآباد در مصلای این شهر به حضور نماز گزاران در راهپیمایی نفرت و انزجار از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بعد از نماز اشاره کرد و اظهار داشت: بنابر فرمایش مولای متقیان علی علیه السلام خود را موظف می‌دانیم که از مظلومان عالم دفاع کنیم و نفرت و انزجار خود را از ظالمان و ستمگران و جانیان تاریخ خاصه استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل غاصب با فریاد رسای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بیان کرده و حمایت بی‌چون و چرای خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام کنیم.

امام جمعه بخش کویرات ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، ماهیّت انتخابات را نوعی رقابت دانست و افزود: تا رقابت نباشد، خطوط تمایز روشن نمی‌شود.

حجت الاسلام قاسمی اظهار داشت: هر کشوری که به اصول اوّلیّه‌ سیاست و منافع ملّی پایبند باشد، رقابت سیاسی و انتخاباتی بی‌حدّ و مرز نیست؛ هم از منظر چارچوب، محتوا و شدّت رقابت و هم از منظر زمانی. پذیرش نتیجه از سوی رقبائی که پیروز نشده‌اند، یکی از مصادیق رعایت چارچوب و قواعد اصولی و منطقی رقابت سیاسی است.

امام جمعه شهر ابوزیدآباد ضمن اشاره به دستاوردهای انتخابات اخیر گفت: انتخابات اخیر طیّ دو مرحله انجام شد و مردم در این دو مرحله بیش از ۵۵ میلیون رأی را در صندوق‌ها ریختند و رئیس‌جمهورِ منتخبِ خود را برگزیدند.

وی برگزاری دو مرحله‌ای انتخابات زودهنگام به فاصله‌ یک هفته و در یک شرایط خاص و غیر منتظره، صیانت از آراء ملّت حتّی به قیمت خون پاسداران رأی مردم (شهادت دو مأمور انتظامی حامل صندوق رأی در سیستان‌وبلوچستان) و انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با دو گرایش متفاوت را از دیگر دستاورد های این دور از انتخابات دانست و افزود: در یک نظام اسلامی، کسب قدرت هدف نیست و از همین رو، جریانات سیاسی نیز باید نگاهی متفاوت به رقابت سیاسی داشته باشند لذا رقابت با چنین نگاهی درعین‌حال که می‌تواند شفّاف‌کننده‌ خطوط تمایز باشد، عامل همدلی نیز هست.

امام جمعه ابوزیدآباد با بیان اینکه انتخابات می‌تواند مایه‌ اتّحاد و تشجیع‌کننده‌ به سرعتِ‌عمل و پیشرفت باشد گفت: با رقابت مثبت هر گروهی سعی می کند برای خدمتگزاری به این ملّت، سهم متناسب با خودشان را که لایق خودشان می داند به دست بیاورد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه رقابت مثبت در انتخابات به جامعه نشاط می‌بخشد و روح جوانی را بر جامعه‌ حاکم می‌کند گفت: یکی از راه‌های اصلی تبدیل انتخابات به عامل اتّحاد، عمل به توصیه‌ مهمّ رهبر انقلاب می باشد.

امام جمعه ابوزید آباد ضمن تبریک به ملّت، رئیس‌جمهور منتخب، فعّالان این صحنه‌ حسّاس، مخصوصاً جوانان پُرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها گفت: همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزّت روزافزون کشور توصیه می‌کنم.

حجت الاسلام قاسمی ضمن قدردانی از هیئات مذهبی، ائمه جماعات، مداحان اهل بیت(ع) نیروهای خدوم نظامی و انتظامی سپاه و بسیج و اهالی با فرهنگ و دین مدار و ولایتمدار بخش کویرات به لحاظ برگزاری باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: بدون شک تلاش‌های ارزشمند مسئولان هیئات مذهبی، سخنران، مبلغین و مداحان اهل بیت(ع) در راستای بیان صحیح و خالی از تحریف حادثه عاشورا موجب مجد و عظمت هرچه بیشتر این فرهنگ انسان ساز شده است.

وی با بیان اینکه قطعا عزاداری‌های صحیح و حسینی پسند در پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مقبول و ماجور خواهد بود، گفت: الحمدالله مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام علی رغم تبلیغات دشمنان با عظمت‌ تر از سال های قبل برگزار شد.

امام جمعه ابوزید آباد تصریح کرد: پرچم اباعبدالله الحسین علیه السلام نماد عشق ،اخلاص و ایمان ،احیای دین، تعظیم شعائر دینی و زمینه ساز ظهور عدل گستر امام زمان (عج) می باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha