شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
اجتماع بزرگ سرباز ولایت

معاون نیروی انسانی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) اعلام کرد: با اعطای مجوز ستاد کل نیروهای مسلح به سپاه پاسداران، راهکاری برای مشمولین غایب بالای ۸ سال در نظر گرفته شده که در قالب "طرح انصار" ضمن انجام خدمت به اشتغال و زندگی روزمره خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرهنگ پاسدار رضا سلیمی معاون نیروی انسانی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) در گفتگو با بسیج اعلام کرد: مشمولین غایب در زندگی شخصی خود به خاطر عدم دریافت کارت پایان خدمت با مشکلاتی مواجه هستند که می توان به عدم امکان دریافت مجوز کسب و کار، عدم امکان خروج از کشور و نداشتن بیمه و پرداخت حق بیمه توسط کارفرما، عدم استخدام ارگان های دولتی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه اغلب مشمولین غایب بین ۲۶ تا ۳۰ سال سن داشته و بیشتر دارای خانواده، شغل یا مهارت هستند پیشنهاد میگردد از ویژگی های بسیار خوب این طرح استفاده نمایند تا ضمن گذراندن دوران خدمت سربازی خللی در زندگی و کارشان ایجاد نشود.

معاون نیروی انسانی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) ادامه داد: این افراد به جای اینکه هر روز و در ساعت مشخصی وارد پادگان شوند میتوانند با توجه به شرایط زندگی خود، به صورت تمام وقت(در هفته یک روز )، پاره وقت، نیمه وقت یا ترکیبی در پادگان حضور پیدا کنند، اما در عین حال باید توجه داشت که زمان این طرح حداقل ۲ و حداکثر ۷ سال بوده، ضمن آنکه حقوق ندارند و بیمه آنها بسیجی است.

به گفته سلیمی، اعضای طرح در ماه حداقل باید ۶۴ ساعت و سالانه سه ماه ثبت حضور کنند و کسانی که مایلند این دوره زودتر به اتمام برسد می توانند ساعات بیشتری را به حضورشان اختصاص دهند.

معاون نیروی انسانی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) ادامه داد: طبق این طرح، ۲ ماه آموزشی شبانه روزی حذف و فقط ۱۰ روز آموزشی حین خدمت متناسب با عرصه ی فعالیتی خود در یگان خدمتی خواهند داشت.

وی افزود: در این طرح لباس فرم حذف شده و مشمولین میتوانند از لباس شخصی خود و یا یگان تعیین شده استفاده کنند.

سلیمی، در ادامه گفت: این طرح ۱۳ عرصه تخصصی دارد که هر فرد با توجه به زمینه تخصصی و مهارتی و علایق خود میتواند در آنها به کار گرفته شود.

وی، بخشودگی اضافه خدمت سنواتی، استفاده از تمام کسورات خدمت مانند تاهل، فرزند، ایثارگری، فعالیت بسیج و... را از دیگر مزایای طرح انصار عنوان کرد.

معاون نیروی انسانی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) اعلام کرد: افرادی که مایل به استفاده از این طرح هستند میتوانند به نیروی انسانی نواحی مقاومت بسیج مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha