شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
خسروپناه

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقش برجسته اسلام در رشد و توسعه دانشگاه‌های ایران در سطح ملی و بین‌المللی» مورد بازبینی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه تهران بر استمرار تبیین سنت دیرینه آموزش عالی در ایران توسط دانشگاه تهران تاکید کرد و نوشت: ترتیبی اتخاذ شود تا بحث «تاریخ دانشگاهی در ایران و شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه‌های پیش از اسلام ایران و نقش برجسته اسلام در رشد و توسعه دانشگاه‌های ایران در سطح ملی و بین‌المللی» مورد بازبینی قرار گیرد.

خسروپناه، در این نامه آورده است: با توجه به ماده واحده واگذاری مأموریت مستندسازی؛ احیا و بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی به دانشگاه تهران در جلسه ۸۹۹ مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، و ابلاغ مأموریت فوق به دانشگاه تهران؛ شایسته است ترتیبی اتخاذ شود تا بحث «تاریخ دانشگاهی در ایران و شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه‌های پیش از اسلام ایران و نقش برجسته اسلام در رشد و توسعه دانشگاه‌های ایران در سطح ملی و بین‌المللی» مورد بازبینی قرار گیرد. بر همین اساس مقرر فرمائید در اسرع وقت اقدامات لازم برای اجرای مصوبه فوق اتخاذ شده و موضوع تبیین سنت دیرینه آموزش عالی در ایران توسط دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی در کشور به صورت مستمر و اثربخش برای مخاطبان مختلف، خاصه فرهیختگان دانشگاهی در سطوح ملی و بین‌المللی تبیین شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این خصوص ضرورت دارد برنامه‌های آن دانشگاه از جمله ایجاد وبگاه‌های مرتبط، همکاری با نهادهای مرتبط داخلی و بین‌المللی، برنامه‌های پژوهشی و آموزشی، تولید انواع محتواهای ترویجی، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و برگزاری نشست‌های داخلی و بین‌المللی جهت تصویب به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه به رئیس دانشگاه تهران بر استمرار تبیین سنت دیرینه آموزش عالی در ایران توسط دانشگاه تهران تاکید کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha