یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کتابخانه ملی روسیه

حوزه/رئیس کتابخانه دولتی روسیه گفت:ما روابط بسیار دیرینه و نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران داریم و برنامه‌های مشترکی را نیز برگزار کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آقای وادیم دودا، رئیس کتابخانه دولتی روسیه در بازدید آیت الله اعرافی از کتابخانه بزرگ روسیه طی سخنانی با ابراز تسلیت به خاطر شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی در سانحه هوایی گفت:‌ ما روابط بسیار دیرینه و نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران داریم و برنامه‌های مشترکی را نیز برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: ما اطمینان داریم که کتابخانه‌های ملی از اهمیت بسیار زیادی در توسعه مناسبات دو کشور برخوردار هستند، به ویژه در شرایطی که در جهان تلاش‌های زیادی انجام می‌شود که فرهنگ را پوشالی و پوچ معرفی کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های روسیه خاطرنشان کرد: ما معقتد هستیم کتابخانه‌ها مراکزی هستند که نقش مهمی در حفظ تاریخ، ‌فرهنگ و استقلال کشورها دارند.

به گفته وادیم دودا، در ۳۰ ساختمان کتابخانه دولتی روسیه، هم اینک ۲۰۰ میلیون جلد کتاب، سند و مجلات نگهداری می‌شود که از این تعداد حدود یک میلیون جلد کتاب و سند به زبان‌های کشورهای آسیایی و آفریقایی است.

وی بیان کرد:‌ در مخزن کتابخانه دولتی روسیه، ‌کتاب‌ها به بیش از ۳۵۰ زبان نگهداری می‌شوند که در این میان، ۳۰ هزار جلد کتاب فارسی اعم از کتاب و نسخ خطی و قدیمی وجود دارند.

رئیس کتابخانه دولتی روسیه نیز به معرفی برخی آثار تاریخی به زبان فارسی از جمله نسخ قرآن کریم چاپ شده در این کشور و نیز فرهنگ لغت قدیمی با پیشینه‌های دو تا چهار قرن گذشته پرداخت.

گفتنی است، مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از این دیدار از برخی مخازن کتاب و نیز سالن‌های مطالعه بزرگ کتابخانه دولتی روسیه بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha