سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از بنیاد ابن سینا در شهر مشکو

حوزه/ آیت الله اعرافی در ادامه سفر خود به کشور روسیه از بنیاد ابن سینا در شهر مشکو بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر هادوی، مدیر بنیاد ابن سینا ضمن خیرمقدم به مدیرحوزه های علمیه کشور و هئیت همراه، گزارشی از فعالیت های پژوهشی و آموزشی بنیاد ارائه کرد.

وی افزود: این بنیاد مهمترین تولید کننده محتواها درباره اسلام شناسی و ایران شناسی به زبان روسی است ترجمه و انتشار بیش از چهار صد عنوان کتاب در موضوعات قرآن و علوم قرآنی و تفسیر علوم انسانی تخصصی، کودک، دفاع مقدس، ادبیات شیعی، بانکداری و اقتصاد اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی تاریخ اسلام و ایران، گفتمان انقلاب اسلامی و سایر موضوعات اسلامی کتاب منتشر شده است.

مدیر انتشارات صدرا تأکید کرد: برخی کتب ترجمه شده به عنوان کتاب برگزیده نمایشگاه‌های کتاب روسیه انتخاب شده است.

مدیر بنیاد ابن سینا ادامه داد: این بنیاد در زمینه دوره های آموزش زبان فارسی و دوره های دانش افزایی مهارتی نیز اقدام به برگزاری دوره های معرفتی و دانش افزایی گرده و تا کنون در موضوعات مختلف دوره های را برگزار نموده است.

دکتر هادوی گفت: طراحی سامانه های اینترنتی و مجازی در راستای به اشتراک گذاری آثار منتشر شده بنیاد ابن سینا و ایجاد سامانه های مرجع از دیگر اهداف این بنیاد در فضای مجازی می باشد.

سپس آیت الله اعرافی با تقدیر و تشکر از فعالیت های چندین ساله دکتر هادوی به زبان روسی در کشور روسیه، فعالیت های این بنیاد را مورد تحسین و تمجید قرار داد و از ورود این بنیاد به عرصه های دانشگاهی و لایه های نخبگانی عالمان و مراکز دینی و فرهنگی روسیه ابراز خرسندی کرد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: بنیاد ابن سینا ظرفیت الگو سازی را در زمینه انتشار محتواها و ترجمه کتب را دارد و باید از وجود شرایط خوب روابط بین ج. ا.ایران و کشور روسیه بهره برداری لازم را ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: لازم است برخی از اسناد و طرح های حوزه های علمیه مانند سیر مطالعات تخصصی موضوعات دینی، ترجمه مجموعه کتب برگزیده گفتمان انقلاب اسلامی طراحی نظام جامع اندیشه اسلامی و... با هدف شناخت ظرفیت ها و تعامل و هم اندیشی حوزه های علمیه با مراکز دینی و علمی جهان به زبان روسی، توسط بنیاد ابن سینا ترجمه و در اختیار مراکز دینی و نخبگان و علاقه مندان قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha