چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
مرکز اسلامی هامبورگ

حوزه/ نیروهای امنیتی آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ یورش بردند و وزارت کشور این کشور رسماً اعلام کرد دستور تعطیلی این مرکز و زیر مجموعه‌های آن را صادر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رسانه‌های آلمان اعلام کردند نیروهای پلیس از بامداد امروز با یورش به مرکز اسلامی هامبورگ فعالیت آن و زیرمجموعه‌هایش را ممنوع اعلام کردند.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ ایدئولوژی اسلام‌گرای افراطی و تمامیت‌خواه را در آلمان ترویج می‌دهد و زیرمجموعه‌های آن همچنین از حزب‌الله حمایت می‌کنند.

به گفته این وزارتخانه، انجمنی که مرکز اسلامی شهر هامبورگ را که به «مسجد آبی» شهرت دارد اداره می کند، نظم قانون اساسی جمهوری فدرال را نقض می‌کند و تحریکات ضد یهودی و ضد اسرائیلی را گسترش می‌دهد.

به گفته وزارت کشور آلمان علاوه بر این، نمایندگان مسجد در گذشته از اقدامات سازمان‌هایی مانند حماس تمجید کرده و از سازمان‌های ممنوعه مانند حزب الله حمایت کرده‌اند.

نانسی فایز وزیر کشور گفته است که این اقدام به دلیل «افراطی‌گری و تحریکات ضد یهود» صورت گرفته است.

پلیس آلمان آبان‌ماه پارسال به بهانه بررسی برخی ادعاهای واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴ مرکز دیگر در ۷ ایالت فدرال حمله کرد. وزارت کشور آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ و نهادهای تابعه به ظن اقدام بر ضد نظم عمومی مورد بررسی و ۵۴ مرکز در ۷ ایالت فدرال مورد بازرسی قرار گرفتند. در این بیانیه ادعاهایی بر ضد فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ مطرح شد.

مرکز اسلامی هامبورگ، از مراکز مهم اسلامی و قدیمی آلمان است که سال ۱۳۳۲ با حمایت آیت الله بروجردی در شهر هامبورگ تأسیس شد. انتشار مجلاتی به زبان آلمانی و فارسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بخشی از اقدامات این مرکز است.

به علت حضور قدرتمند لابی‌های رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین در برخی شهرهای آلمان، پیش از این نیز هر از گاهی اتهامات و جوسازی‌هایی بر ضد این نهاد و سازمان مذهبی- فرهنگی در فضای رسانه‌ای آلمان ایجاد می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha