پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
مهران رجبی

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: برخی تولیدات نمایش خانگی به لحاظ فرهنگی مناسب تمامی اعضای خانواده نیست یعنی نمی‌توان آن را در جمع خانواده تماشا کرد به ویژه در بحث کلامی برخی مواقع حرف‌هایی زده می‌شود که برای جوان و نوجوان بدآموزی دارد.

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: برخی از تولیدات نمایش خانگی به لحاظ فرهنگی مناسب تمامی اعضای خانواده نیست یعنی نمی‌توان آن را در جمع خانواده تماشا کرد به ویژه در بحث کلامی برخی مواقع حرف‌هایی در آثار شبکه نمایش خانگی زده می‌شود که برای جوان و نوجوان بدآموزی دارد. همچنین برخی رفتارها نظیر سیگار کشیدن در این تولیدات شبکه رایج شده است.

وی افزود: منظور این نیست که به صورت مستقیم در تولیدات نمایش خانگی به موضوعات ارزشی بپردازیم یا اینکه از نشان دادن معضلات پرهیز کنیم، اما بحث آسیب شناسی نباید دلیلی شود تا قبح برخی از رفتارها از بین برود به ویژه کارهایی که به لحاظ اخلاقی و دینی با فرهنگ ما همخوانی ندارد.

بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: برای رهایی از آسیب‌های اخلاقی در تولیدات نمایش خانگی پیشنهاد می‌کنم بحث نظارت در این عرصه جدی‌تر شود نظارت مربوطه نیز باید در فیلمنامه رخ دهد چون اگر در این مرحله بتوانیم توجه مناسب را داشته باشیم در حین ساخت مشکلی نخواهیم داشت. برای دستیابی به فیلمنامه‌های مطلوب نیز باید از افراد دغدغه‌مند بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این تصور که فکر کنیم پلتتفرم‌ها به دلیل خصوصی بودن نمی‌تواند محلی برای تولید آثار ارزشی و دینی باشند اشتباه محض است، چون اگر کارهای خوبی در این حوزه تولید شود مطمئن باشید مردم حاضر خواهند شد برای آن هزینه کرده و پول بدهند، اما مطمئناً اگر کارهای ضعیفی تولید شود مخاطب آن را پس خواهد زد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پلتفرم‌ها توانسته وضعیت اقتصادی اهالی سینما و تلویزیون را بهبود ببخشد، گفت: این اتفاق رخ نداده است چون فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود محدود است. نکته دیگر اینکه در پلتفرم‌ها عموماً عده‌ای خاص مشغول به کار هستند برای همین عموم اهالی سینما و تلویزیون کمتر در این عرصه فعالیت دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha