پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
سید رضا تقوی

حوزه/ عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: کربلای حسینی یک جریان زنده و بالنده و پویاست که هرگز از حرکت باز نمی ایستد،کسی که زیارت عاشورا می خواند و خود را پیرو مکتب عاشورای حسین بن علی(ع) می داند، باید موضعش را روشن کند، ما در مکتب شیعه آدم خنثی نداریم و مبارزه با ظالمان جهان را مهم‌ترین درس مکتب عاشور می دانیم پس بایدحسینی وار مقابل یزیدیان زمان بایستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، در جمع کارکنان ستاد سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور، با اشاره به فضیلت های قرائت زیارت عاشورا و انس با آن، بیان داشت: زیارت عاشورا به عنوان یکی از مهم‌ترین زیارات امام حسین علیه السلام، و به عنوان یک حدیث قدسی که از جانب پروردگار صادر شده دربردارنده معارف متنوع اسلامی است.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اهداف زیارت عاشورا، توجه به اصل تولی و تبری است که براساس آن شیعیان را به دوستی اهل‌بیت (ع) و بیزاری از دشمنان آنان دعوت می‌کردند و به راستی زیارت عاشورا را می‌توان نمونه برجسته‌ای از بیان تولی و تبری در عقاید شیعه دانست.

وی در ادامه با قرائت دو فراز از زیارت عاشورا "َانْ یَرْزُقَنِی‌طَلَبَ‌ثَارِکَ مَعَ‌إِمَامٍ‌مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ‌بَیْتِ‌مُحَمَّدٍ صَلَّی‌اللَّهُ‌عَلَیْهِ‌وَآلِه" و "أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِی مَعَ إِمَامٍ هُدًی(مَهْدِیٍّ) ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْکُمْ" گفت: بنابر این دو فراز،گریه برای سیدالشهدا علیه‌السلام، وسیله‌ای برای رسیدن به‌هدف قیام‌وحرکت است؛ در کنار گریه باید بدنبال انتقام‌وخونخواهی امام باشیم و این انتقام فقط در همراهی امام زمان‌ارواحنافداه اتفاق می‌افتد پس فرهنگ قیام تا قرارگرفتن در کاروان مهدوی برای گرفتن انتقام از خون امام حسین ‌علیه‌السلام، از آرمان‌های زیارت عاشوراست.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی گفت: نکته کلیدی در این دو فراز زیارت عاشورا اینست که امام زمان‌ارواحنافداه به‌عنوان منتقم حقیقی سیدالشهداء‌ علیه‌السلام معرفی شده‌است که این مهم پیوندی بین مهدویت و عاشورا است و به ما می آموزد که عاشورا ادامه دارد و اگر می خواهیم همچون یاران امام حسین(ع) به سعادت برسیم باید امام زمانمان را به درستی بشناسیم و بموقع یاری نماییم.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: روز عاشورا و حادثه کربلا فقط یک حادثه نبود که به گفته رهبر معظم انقلاب «عاشورا یک فرهنگ است»که در سبک زندگی پیروان سید و سالار شهیدان در تمام سال رخ می‌نماید؛ در دوستی ها، در دشمنی ها، در قضاوت ها، در تصمیم گیری‌ها و خلاصه سبک زندگی حسینی در تار و پود اعمال و رفتار شیعیان گره خورده و جداشدنی نیست. چرا که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا».

وی با بیان این جمله معروف دکتر شریعتی "زینب رسالت رساندن پیام شهیدان زنده، اما خاموش را به دوش گرفته است آن‌ها که رفتند، کاری حسینی کردند و آن‌ها که ماندند، باید کاری زینبی کنند، وگرنه یزیدی‌اند!" تاکید کرد: امروز در مقابله با جنگ تمام عیار رسانه ای و ترکیبی دشمن نباید از جهاد تبیین غافل شویم، باید با اقتدا به عقیله بنی هاشم (س) در این جهاد مهم با تمام توان مجاهدانه کار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با تاکید بر اینکه امروز ایستادگی در مقابل ظالمان جهان وظیفه پیروان امام حسین(ع) است، تصریح کرد: ستیز با ظالم و عدم سکوت در برابر ظالم را در رویارویی امام حسین (ع) با یزیدبن‌معاویه شاهد بودیم و امروز هم همین خط از سوی پیروان واقعی آن امام همام تداوم دارد.

وی با تأکید بر شناخت یزیدیان زمان، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر جنایتی هولناک را در غزه رقم زده و حدود ۴۰ هزار انسان بی‌گناه را به شهادت رسانده‌اند.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نمی‌توان عزادار امام حسین(ع) بود ولی بر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه چشم پوشید، گفت: جبهه مقاومت و در راس آن انقلاب اسلامی هم‌اکنون در کنار مظلومان تاریخ، پرچم امام حسین(ع) را برای ظلم‌ستیزی و مبارزه با زیاده‌خواهی استکبار جهانی برافراشته نگه داشته‌اند.

وی تاکید کرد: کربلای حسینی یک جریان زنده و بالنده و پویاست که هرگز از حرکت بازنمی ایستد،کسی که زیارت عاشورا می خواند و فریاد می زند“إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ”، باید موضعش را روشن کند، ما درمکتب شیعه آدم خنثی نداریم و مبارزه با ظالمان جهان را مهم‌ترین درس مکتب عاشور می دانیم پس بایدحسینی وار مقابل یزیدیان زمان بایستیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی در خاتمه با اشاره به اینکه پیروان امام حسین(ع) امروز برای ادامه دادن راه عاشورا باید گوش به فرمان نائب برحق امام عصر(عج)، ولی فقیه زمان، وجود معنوی امام خامنه ای (مدظله العالی)باشند، با خواندن دو بیت شعر ولایت مداری و ایستادگی خود را اینچنین نشان داد:«پسر فاطمه، ای پیر و مراد دل ما/اذن میدان بده در دست تو شمشیر شویم/کاش در راه خدا مثل سلیمانی ها/پای اسلام عزیز و شهدا پیر شویم».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha