شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان گرمی

حوزه/ امام جمعه گرمی گفت: نماز جمعه کم هزینه ترین و پربرکت ترین همایش بزرگ هفتگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، نماز جمعه پنجم مرداد 1403 با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام صفری در مسجد جامع گرمی اقامه شد.

خطیب جمعه گرمی با اشاره به فرمایش امام حسین (ع) دین را دومین عامل موثر و مفید بودن انسان برای جامعه دانست و افزود : کسی که پایبند دین نیست ، مورد اعتماد نیست و تمام جنایتهای عالم نیز از طرف افراد بی دین اتفاق می افتد.

حجت الاسلام صفری افزود : تنها راه نجات فرد و جامعه زندگی طبق دستورات دین است و پیام امام حسین (ع) نیز همین است.

امام جمعه گرمی در خطبه دوّم با اشاره به افزایش تصادفات فوتی و جرحی در شهرستان گرمی از مردم خواست با راهنمائی رانندگی همکاری و قوانین آن را رعایت کنند و در ادامه به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت : نماز جمعه کم هزینه ترین و پربرکت ترین همایش بزرگ هفتگی است که مردم در آن همایش برای عبادت خدا و شنیدن سخنان خطیب نماز جمعه و در واقع نمایش وحدت و همدلی جمع می شوند و ضمن بهره مندی از فوائد سیاسی ، دنیوی از پاداش اخروی آن نیز استفاده می کنند.

صفری در ادامه سخنان خود با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری گفت : در جمهوری اسلامی ایران میان «انتخاب مردم» و «انتصاب ولی فقیه» به طرز زیبایی جمع شده و مقام رهبری همان کسی را به ریاست جمهوری منصوب میکند که مقبولیت مردمی و پایگاه اجتماعی وی قبلاً از طریق انتخابات احراز گردیده است. بنابراین، رییس جمهور منتخبِ مورد تأیید ولی امر مسلمین از مشروعیت «دینی» و «سیاسی» برخوردار خواهد بود. تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام رهبری در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه مجریه است. رییس جمهور در جایگاه ریاست قوهی مجریه، تصمیماتی اخذ نموده و اقداماتی انجام میدهد که جزء شئون ولایت است. تصمیمات یا اقدامات رئیس جمهور در جایگاه رییس قوه مجریه به لحاظ ماهوی اموری نیابت پذیر بوده و نیازمند «اذن سابق» یا «اجازه لاحق» ولی امر مسلمین است و بدون آن اعتبار حقوقی نخواهد داشت. بر مبنای تئوری ولایت فقیه، در عصر غیبت امام معصوم علیه السلام، ریاست عامّه و ولایت امر بر عهده فقیه عادل با کفایت است و ولایت غیر او طاغوت شمرده میشود.

صفری امام جمعه گرمی با اشاره به این که مقام معظم رهبری مجلس را دعوت کرد با دولت جدید همکاری کند و موفقیت دولت جدید را موفقیت همه دانست و البته به دولت هم توصیه کرد افرادی را که در تراز جمهوری اسلامی باشد برای مسئولیت وزارتخانه ها معرفی کند، افزود : شما وضع دنیا را می بینید که چگونه پر از فساد و جنایت شده و قدرتهای بزرگ تمام حیثیتشان این است که از جنایت حمایت می کنند. در چنین وضعیتی نه برای رئیس جمهور و نه برای مجلس برازنده نیست به جای وحدت و همدلی به تنش و تفرقه روی آورند ، به جای نگرش ملی ، نگاه حزبی و جناحی داشته باشند ، به جای انتخاب افراد صالح و شایسته از گروههای مختلف به انتخاب افراد خاص آنهم از کسانی که سابقه خوبی ندارند برای مسئولیت اکتفاء کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha