شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
ت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحی پایگاه دین را مسجد دانست و ابراز کرد: نماز جمعه که محور نیاز جامعه حرکت می‌کند یکی از مهمترین کارکردهای مساجد است و گاهی عده ای گمان می کنند نماز جمعه یعنی امام جمعه، این یک پندار غلط است، نماز جمعه یک ظرف و بستر است که جمع جمعه از جمله امام یک گفتمان را هم زمان ترویج می‌کنند و آن گفتمان اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به زیارت نامه حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار داشت:آن امام عزیز را با عبارت شریک القرآن خطاب می کنیم، این به آن معناست که تحقق منویات متعالی خداوند در قرآن در گرو درک و فهم معارف حسینی دارد.

وی افزود : امروز باید این دو ثقل الهی مورد توجه قرار گیرد تا عموم موحدین بتوانند بر سفره کرامات هادیانه قرآن و عترت بهرمند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی پایگاه دین را مسجد دانست و ابراز کرد: نماز جمعه که محور نیاز جامعه حرکت می‌کند یکی از مهمترین کارکردهای مساجد است و گاهی عده ای گمان می کنند نماز جمعه یعنی امام جمعه، این یک پندار غلط است، نماز جمعه یک ظرف و بستر است که جمع جمعه از جمله امام یک گفتمان را هم زمان ترویج می‌کنند و آن گفتمان اسلامی است.

خطیب جمعه شهرستان بندر خمیر در آستانه آغاز کار دولت چهاردهم گفت: تلاقی آن با شروع کار مجلس دوازدهم، باید امیدوار بود انگیزه‌ های این دو رکن تصمیم گیر و موثر در کشور باعث بالندگی و توسعه بیشتر در همه عرصه‌ ها علی الخصوص معیشت مردم شود.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر خاطرنشان کرد: افرادی که بر صندلی مسئولیت تکیه می‌زنند به دنبال وحدت باشند، متاسفانه برخی ها در تلاشند از ابتدا دولت جدید را با طرح تفکیک جنسیتی یا مذهبی وارد مسائلی کنند که نتایج مثبتی ندارد و شعار انتخاباتی دولت چهاردهم که محور هم گرایی و وحدت بود را به چالش بکشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha