دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
تراتیل سجادیه

حوزه/ آستان مقدس حسینی از تکمیل مقدمات برگزاری جشنواره بین المللی "تراتیل سجادیه"در دهمین دوره خود، خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی از تکمیل مقدمات برگزاری جشنواره بین المللی "تراتیل سجادیه"در دهمین دوره خود که همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (علیه السلام) برگزار می شود، خبر داد.

جمال الدین شهرستانی رئیس کمیته مقدماتی این جشنواره گفت: جشنواره بین المللی "تراتیل سجادیه" در دهمین دوره خود با شعار "رویکرد اخلاقی و حقوق بشر در سیره امام سجاد (علیه السلام) و میراثش" برگزار می شود. مراسم افتتاحیه عصر چهارشنبه هفته آینده در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این جشنواره شامل فعالیت های بسیاری از جمله بحث علمی پژوهشی، مسابقه داستان کوتاه و نمایشگاه کتاب است که در خیابان قبله امام حسین (علیه السلام) برگزار می شود.

شهرستانی ادامه داد: این جشنواره شاهد حضور کشور های عربی از الجزایر، تونس، مصر، لبنان، سوریه، عربستان سعودی و عمان و همچنین حضور بین المللی از ایران، روسیه و رومانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: کمیته علمی جشنواره ۱۸ مقاله علمی از داخل و خارج عراق دریافت کرد که از این تعداد ۱۳ مقاله پذیرفته شد.

شهرستانی با بیان اینکه یک شب شعر با حضور هفت استان عراق و دو شاعر از لبنان برگزار می شود، گفت: رساله حقوق و صحیفه سجادیه امام سجاد (علیه السلام) برای ورود به کتابخانه امام زین العابدین (علیه السلام) به زبان رومانیایی ترجمه شد.

گفتنی است جشنواره "تراتیل سجادیه"هر ساله به مناسبت شهادت امام علی بن الحسین (علیه السلام) توسط حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha