جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: با شهادت رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اسماعیل هنیه، ملت پاکستان همراه با مسلمین در سوگ نشسته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی با ارسال پیام تسلیت به مناسبت روز سوگواری و در واکنش به بیانیه متناقض وزارت امور خارجه پس از اعلام روز سوگواری توسط دفتر نخست‌وزیری، گفت: نظر پدر ملت پاکستان محمد علی جناح درباره فلسطین همان سیاست نهایی پاکستان است. سیاست پدر ملت درباره فلسطین باید الگوی سیاست خارجی باشد. متأسفانه با این اصول مهم به‌طور مداوم بازی شده است و باید این بازی‌ها متوقف شود.

وی گفت: ملت پاکستان همراه با امت مسلمین در سوگوار شهادت اسماعیل هنیه است. امروز هر انسانی که درد انسانیت را احساس می‌کند، این غم بزرگ را درک می‌کند.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان با اشاره به پیام پدر ملت پاکستان، محمد علی جناح، به جهان عرب در آن زمان که گفته بود "برای حقوق خود پافشاری کنید و مراقب باشید حتی یک یهودی وارد فلسطین نشود. این خنجری در قلب امت است و پاکستان هرگز این دولت نامشروع را به رسمیت نخواهد شناخت"، گفت: چرا در مورد این مسئله حساس و مهم بی‌توجهی می‌شود؟ همچنین مشخص است که تصویب قطعنامه فلسطین همراه با قطعنامه پاکستان در ۲۳ مارس ۱۹۴۰م در «مینار پاکستان» اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: مسئله فلسطین مسئله‌ای انسانی و حساس است و با اساس پاکستان پیوند خورده است زیرا جنبش آزادی پاکستان و جنبش آزادی فلسطین به یکدیگر متصل هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha