یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
در انتظار

حوزه / امیر احمد رحمتی گفت: بهترین زمان برای نمایش‌هایی که موضوعات دینی در خود دارد مناسبت‌هایی چون؛ محرم، رمضان و صفر است.

امیر احمد رحمتی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: متاسفانه حمایت از نمایش دینی شکل مطلوبی ندارد و اگر حمایتی هم در این رابطه رخ می‌دهد معطوف به افراد خاص است، در حالی‌که در این حوزه باید تمام افرادی که علاقمند و متعهد به موضوع هستند باید امکان کار کردن را داشته باشند.

وی افزود: اخیرا نمایشی از من با عنوان «در انتظار» در پردیس تئاتر تهران روی صحنه رفته است. در این نمایش عاشورا و برزخ محور داستان است البته تلاش کردم پیام مندرج در اثرم زبانی نو داشته باشد تا بتوانم مخاطب را تحت تاثیر قرار دهم.

رحمتی اظهار کرد: در این تئاتر گفته می‌شود که هر انسانی حق انتخاب دارد و می‌تواند شمر باشد یا حر. این کار به هیچ وجه پیامش را به شکلی شعاری در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد، بلکه تمام سعی این است موضوع بیانی جدید داشته باشد. این نمایش همچنین سعی دارد صرفاً یک قصه را بیان نکند بلکه تاثیرگذاری هم داشته باشد.

کارگردان نمایش در انتظار با بیان اینکه بهترین زمان برای روی صحنه بردن نمایش‌های دینی مناسبت‌های مذهبی است، گفت: به دلیل حال و هوایی که در ایام محرم و سفر بر جامعه حکم فرماست نمایش‌هایی که در آن موضوعات عاشورایی مورد توجه قرار می‌گیرد با استقبال خوب مخاطبان مواجه خواهد شد. این تجربه در تئاتر «در انتظار» برای من رخ داد.

وی درباره عکس‌العمل مخاطبان نیز چنین توضیح داد: در چند روزی که نمایش روی صحنه رفته نظرات بسیار دقیق و کارشناسانه‌ای را از مردم دریافت کردم این امر بار دیگر به من ثابت کرد کار در حوزه موضوعات دینی باید با بالاترین میزان دقت ساخته شود تا مخاطب آن را پس نزده و جذب آن شود.

وی در انتها درباره الزام ساخت تولیدات دینی در تئاتر چنین توضیح داد: اگر بتوانیم به شکلی صحیح موضوعات دینی را در کارهای نمایشی ارائه کنیم با استقبال خوب مخاطبان مواجه خواهیم شد. این امر بار دیگر ثابت می‌کند تماشاگر ایرانی از آثاری که با زبانی زیبا موضوعات دینی را مورد توجه قرار داده باشد، استقبال می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha