دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
کد خبر: 1174722
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی

حوزه/ مُدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: با نیم نگاهی به ادعیه انسان ساز حضرت امام زین العابدین علیه السلام که شهید هنیه مفتخر به رسیدن درجه رفیع شهادت در سالروز شهادت آن امام همام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین درودی، مدرس و پژوهشگر در یادداشتی با عنوان «مدرسه توحیدی زمینه سازجامعه صالح» با اشاره به خاک و خون کشیدن کودکان در عزه آورده است: در سالروز شهادت حضرت زین العابدین علیه السلام رژیم سفاک صهینونیستی جنایتی جدید پدید آورد و میهمانی عزیز که برای تحلیف رئیس جمهور ایران اسلامی دعوت شده بود را ددمنشانه به شهادت رساند و جبهه سرافراز مقاومت راعزادار نمود.

شهادت ارمغان تمدن نوین اسلامی

واژه شهادت در معارف اسلام ناب، رسیدن به ابواب رحمانی خداوند و ارمغان آن دست یابی به تمدن نوین اسلامی است؛ برای تبیین این مهم، کتب درسی و متون آموزشی دانش آموزان و دانشجویان و نسل جوان کشور اسلامی نیازمند نکات تربیتی بر گرفته از سیره اهل بیت علیهم السلام است.

تربیت تراز در آرمانهای حاج قاسم

فطرت نوجوان و جوان ایرانی که ضریب هوشی شان از متوسط جهانی برتراست و قلوب پاک آنان بدون غل وغش در انتظار و استقبال تعلیم و تربیت تراز آرمانهای شهیدانی مانند حاج قاسم سلیمانی، شهید رئیسی و شهید هینه عزیز است را باید فرصت مغتنمی برای تربیت شش ساحتی در نظام تعلیم و تربیت دانست.

راه رسیدن به مدرسه صالح

با نیم نگاهی به ادعیه انسان ساز حضرت امام زین العابدین علیه السلام که شهید هنیه مفتخر به رسیدن درجه رفیع شهادت در سالروز شهادت آن امام همام است. چنین درمی یابیم ثمره توجه به معارف بلند آوازه اهل بیت علیهم السلام همچنانکه از منابع موثق گزارش می گردد مدرسه و خانواده برای رسیدن به جامعه صالح است.

ره آورد این سیره تربیتی بسط معنویت گرایی است و از این رهگذر می توان نقش آفرینی در جامعه صالح را جهت طی مسیر منتهی به تمدن نوین اسلامی با سرعت و سبقت لازم گذراند.

مناجاتهای امام سجاد(ع) و تربیت شش ساحتی

فراموش نکنیم دانش آموز مدارس انقلاب اسلامی و حتی جهان اسلام، بدون آشنایی میدانی با مبانی معارف اسلامی، قدرت و قوت مقاومت لازم در برابر فرهنگ سکولار مادی و شیطانی دشمنانی مانند اسرائیل کودک کش و تروریست بین المللی را نخواهد داشت و تنها راه فرهنگ سازی آزادیخواهی به سبک امام حسین علیه السلام برای نسل بر آمده از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است همچنانکه در بیانیه گام دوم صفحه ۱۱ به مقاومت مردم ایران در ۴۰ سال اول اشاره شده است توجه عمیق به امثال مناجاتهای علمی و عرفانی امام سجاد علیه السلام در برابر دشمنان داخلی و خارجی است.

سه محور اصلی تربیت در کلاس مناجات

مضامین علمی و عرفانی دعاهای توحیدی آن حضرت درمحورهای، "تعامل تربیتی انسان با جهان طبیعت" "فرآیند شادمانی حقیقی و بی پایان در تربیت قلب انسان" و "نقش و سهم فرشتگان و شیاطین در تربیت انسان" دردعاهای امام زین العابدین علیه السلام موج می زند.

برای دست یابی به این مبانی ابتدا باید به این پرسش پاسخ داد چرا به کتاب صحیفه سجادیه اخت القرآن و زبور آل محمد و انجیل اهل بیت می گویند؟ ناگفته پیداست، یکی از ضروریات اندیشه شناسی، اندیشه سازی و اندیشه نمایی بشری تعریف انسان بصورت تمام ساحتی و بدون تفکیک میان جسم و جان است که باید زیر ساخت سازی گردد تا مرز میان انسان با حیوانات مشهود گردد.

کتاب انجیل بدون تحریف و تصحیف مملو از مناجات آسمانی است، بر خلاف کتاب تورات اصیل که منطوی احکام توحیدی می باشد، لکن قرآن حکیم به سبب معجزه مانا و ساختار محیط بر زمان و مکان قادر است دیگرکتب آسمانی را در چتر حمایتی خود داشته باشد.

فراموش نکنیم فهم دو کلید واژه ابتداع و اختراع در ذهن انسان و قیاس آن با صفات خالق، متاسفانه قیاس رایج اما باطلی است ازهمین رو یا به انکار قدرت خداوند منجر می شود یا خویشتن را در یک قضیه هم سطح و هم قرینه خدای بی همتا معادل سازی می کند.

نتیجه شوم این قیاس، باعث می شود که خداوند را فقط برای خواهش ها و تمنیات خویش بطلبد زیرا در برخوداری از نعمات الهی او را کریم و در امتحانات و ابتلائات و ناکامی ها، حق تعالی را دشمن و اهانت گر می پندارد؛ در نهایت محبت خداوند به انسان را انفعالی و فقیرانه در ذهن خود مهندسی می کند.

تفکر توحیدی نسخه درمان

نسخه درمان این تفکر مشرکانه نزد حضرت سید الساجدین علیه السلام در کتاب قیم صحیفه سجادیه است که مباحث غیر توحیدی اناجیال را به زبان توحید در شان یک پیامبرالهی ندانسته و ثابت می کند در بخش های مناجات حضرت عیسی بن مریم علیه السلام، تصرف و تحریف صورت گرفته است؛ برای اثبات این مطلب می توان از مضامین دعای یکم صیحفه مستنداتی را برای اهل تحقیق که دردعای نخست آمده و فرموده اند؛ " ابْتَدَعَ بِقُدْرَتِهِ الْخَلْقَ ابْتِدَاعاً، وَ اخْتَرَعَهُمْ عَلَی مَشِیَّتِهِ اخْتِرَاعا"موجودات را به قدرتش آفرید، آفریدنی بی مانند؛ و آفریده‌ها را به اراده‌اش ساخت، ساختنی بی مثال.

در این واژههای توحیدی به خوبی در می یابیم تثلیث در اناجیال ساخته ذهن بشری است؛ حتی در محاروات زبان فارسی هم این اصطلاح وغلط رایج است که می گویند؛ اول خدا دوم شما! در حالی که در قرآن حکیم آمده است. هُوَ ٱلۡأَوَّلُ وَٱلۡأٓخِرُ وَٱلظَّـٰهِرُ وَٱلۡبَاطِنُۖ وَهُوَ بِکُلِّ شَیۡءٍ عَلِیمٌ / ۳ حدید. واین باطل ذهنی ازمسحیت به جامعه مسمانان راه یافته است که بشر پیوسته خدای ذهنی خودش را به دلیل حب ذات، مقدم بر دیگران دانسته و بعد از آن به افرادی که به آنان نیاز مادی یا معنوی دارد مقام دوم را اعطا می کند.

بدین سبب حضرت امام العارفین بعد از واقعه عاشورا اصلاح امت پیامبراکرم "ص" را در ترمیم و تصحیح اعتقادی تشخیص داده و برای آن بدون مزد و منت بعد از آن همه مصائب بر خاندان آل الله اقدام جهادی کرده اند.

مضامین توحیدی صحیفه سجادیه

براین اساس برای مبارزه بیگانه پرستی درجامعه علمی و آموزشی همچنین نه گفتن دانش آموزان و دانشجویان به وعده های فریبکارنه دشمن و نیزحب آنان به وطن، نیازمند مضامین توحیدی صحیفه سجادیه جهت دستور کار برنامه درسی مدارس و دانشگاههای کشور بیش از پیش هستیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha