چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
تجلیل از علامه «سید محمدعلی الحسینی قائم‌مقامی» در برنامه‌ «پرده عشاق»

حوزه/ همزمان با دهه‌ نخست ماه صفر، در آیین تجلیل از مفاخر حسینی با عنوان «پرده عشّاق»، از علامه «سید محمدعلی الحسینی قائم‌مقامی» تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین تجلیل از مفاخر حسینی با عنوان «پرده عشّاق»، با تقدیر نوجوانان منطقه پنج شهرداری تهران از سید محمدعلی الحسینی قائم‌مقامی روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۲ در خانه‌فرهنگ آیه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که مزین به حضور علما و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی است، حجت‌الاسلام امیرحسین زلفی دوزدوزانی نماینده آیت‌الله دوزدوزانی تبریزی به‌عنوان مهمان ویژه حضور دارد و حجت الاسلام سید اسماعیل خاتمی خوانساری فرزند حاج سید مرتضی خاتمی خوانساری نیز سخنرانی خواهد کرد.

همچنین چندین کتاب شاخص از جمله کتاب «مرغ سحر» روایت‌گر زندگی‌نامه والد علامه شهید سید هادی تبریزی همزمان با ایام سالگرد شهادت این شهید والامقام، کتاب «عقد اللئالی فی شرح الأمالی» شرح و تفسیر کتاب شریف أمالی الهادی مشهور به ثمره هزار سال فقه نجف اشرف و همچنین مجلد سیزدهم از دایرة‌المعارف و کتاب «پیام ولایت» روایت‌گر زندگینامه امام هادی(ع) در این مراسم رونمایی خواهد شد.

علامه سید محمدعلی الحسینی قائم‌مقامی متولد سال ۱۳۱۹ شمسی، فیلسوف و پژوهشگر فلسفه اسلامی، نویسنده و مترجم، نظریه‌پرداز و پدر زبان‌شناسی توحیدی، دارای دکترای فلسفه و زبان‌شناسی تطبیقی در سال ۱۹۷۹ میلادی از دانشگاه سنت آندروز انگلستان است.

علامه الحسینی از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، تربیت معلم، امام صادق(ع)، مدرسه عالی شهید مطهری و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس پرداخته و بیش از ۲۰ سال مترجم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوره ریاست جمهوری و همچنین بعثه ایشان در موسم حج بوده است، این عالم وارسته دهه‌ ۶۰ سردبیر دو مجله انگلیسی‌زبان بوده و تا سال ۱۴۰۰، امامت جماعت مسجد امام رضا(ع) در شهرک اکباتان را عهده‌دار بوده و صاحب ده‌ها کتاب و صدها مقاله علمی تحقیقاتی است.

«پرده عشّاق» که هر ساله در دهه‌ نخست ماه صفر به معرفی و تجلیل از مفاخر حسینی می‌پردازد و امسال سیزدهمین سال اجرای خود را به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش رو دارد، در ابتکاری خلاقانه و با هدف ایجاد ارتباط معنوی بیشتر بین نسلی، تقدیر از بزرگان و مفاخر حسینی را به نوجوانان کنش‌گر و فعال حلقه بچه‌های فرهنگسرا سپرده است.

اهدای لوح یادبود تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش پایانی برنامه با حضور اندیشمندان و مهمانان حاضر صورت خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به کتابخانه کوثر، واقع در شهرک اکباتان، خیابان نفیسی، بالاتر از سه راه مخابرات، خانه‌فرهنگ آیه مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۶۳۳۴۳۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha