پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
اربعین

حوزه / فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق امروز در شهر ارومیه دیدار و در خصوص تأمین کامل امنیت تمرچین در دو سوی مرزها برای تردد زوار اربعین، گفت‌و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، به منظور ارتقاء تعاملات منطقه‌ای، تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران در مرز تمرچین و حسن همجواری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، سردار محمد احمدی فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با سرلشکر دلیر فرزنده زبیر الزیباری، فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق امروز در شهر ارومیه دیدار و در خصوص تأمین کامل امنیت تمرچین در دو سوی مرزها برای تردد زوار اربعین، گفت‌و گو کرد.

وی با اشاره به در پیشرو بودن ایام اربعین سید و سالار شهیدان، تسهیل‌گری مرزبانان دو کشور در تردد زائران با استفاده از ظرفیت دیپلماسی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تردد زائرین اربعین حسینی سرچشمه ارتقاء امنیت پایدار در دو سوی مرزها گردیده است.

سرلشکر دلیر فرزنده زبیر الزیباری، فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق نیز در این دیدار از زحمات مرزبانان انتظامی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و بر اهتمام انسداد مرزها و مبارزه با قاچاقچیان و گسترش روابط بین دو کشور تأکید کرد.

وی ادامه داد: بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران عهد برادری برقرار است و این دو کشور دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می شود تا با برگزاری نشست‌های مشترک، امنیت در مرز دو طرف حفظ و ارتقاء یابد و تسهیلات تردد زائران اربعین حسینی(ع) نیز بیش از پیش فراهم گردد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha