پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تنها راه نجات در عصر غیبت و رسیدن به عاقبت‌به‌خیری تمسک به محبت اهل‌بیت (ع) است، گفت: افراد زیادی در طول تاریخ در طریق عاقبت‌به‌خیری بودند اما به جهت زاویه‌گرفتن از ولایت در جبهه دشمن قرار گرفتند و شیطان بر آن‌ها غلبه پیدا کرد و عاقبت‌به‌شر شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: واقعه کربلا محدود به عصر و نسل خاصی نیست؛ بلکه مربوط به تمام اعصار هست و دارای عبرت‌هایی است که منحصر به زمان خاصی نیست و هر کسی در طول تاریخ به مصباح هدایت نگاه کند و سوار بر سفینه نجات شود به ساحل امن خواهد رسید.

وی گفت: افراد زیادی در طول تاریخ در طریق عاقبت‌به‌خیری بودند اما به جهت زاویه‌گرفتن از ولایت در جبهه دشمن قرار گرفتند و شیطان بر آن‌ها غلبه پیدا کرد و عاقبت‌به‌شر شدند.

مؤمنی افزود: گریه بر مصائب سیدالشهدا و عزاداری، دارای آثار و برکاتی است که در لسان اهل‌بیت (ع) به آن‌ها اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: توابین بعد از واقعه کربلا آمدند و تعداد شهدایشان هم بیشتر از اصحاب سیدالشهدا بود اما آثار اقدامات آن‌ها جلوه چندانی نداشت چون به‌موقع نیامدند و دیر رسیدند.

وی تأکید کرد: تنها راه نجات در عصر غیبت و رسیدن به عاقبت‌به‌خیری تمسک به محبت اهل‌بیت (ع) است و انسان هر طور که می‌تواند باید بر کشتی نجات سیدالشهدا سوار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی یادآور شد: بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام، منزلت امام حسین علیه‌السلام در عرش الهی بالاتر از زمین است و گوشه عرش الهی مکتوب شده است «حسین علیه‌السلام، نور هدایت و کشتی نجات است».

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: با عقل معاد باید این موارد را محاسبه نمود نه با عقل معاش، چراکه با عقل معاش نمی‌توان این امور را درک نمود.

وی افزود: امام حسین علیه‌السلام کشتی نجات است و این تشبیه سیدالشهدا به کشتی نجات یک ویژگی خاص دارد چراکه این سفینه به دنبال غرق‌شدگان است تا آن‌ها را به ساحل امن برساند و به دین و آئین کسی کاری ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: کشتی نجات کسی را وسط راه پیاده نخواهد کرد و تنها نخواهد گذاشت تا اینکه تمام مسیر هدایت را طی نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha