پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
ارائه آموزه‌های ناب اسلامی - شیعی در قالب «حدیث نگاشت سبک زندگی مؤمنانه»

حوزه/ منطقه شرق آفریقا و خصوصاً کشور تانزانیا از تنوع دینی و مذهبی برخوردار است و از آنجایی که واژه «ایمان» واژه ای مشترک و پرکاربرد در بین پیروان ادیان مختلف است، در «حدیث نگاشت سبک زندگی مؤمنانه» از عبارت «سبک زندگی مؤمنانه» بهره گرفته شد تا جاذبه بیشتری ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ محصول رسانه‌ای حدیث‌نگاشت زندگی مؤمنانه به زبان سواحیلی با حضور استاد رضا رمضانی در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم رونمایی شد.

حجت الاسلام مصطفی امینی درباره محصول رسانه‌ای حدیث‌نگاشت زندگی مومنانه به زبان سواحیلی و هدف از انجام این کار گفت: من در مدت حضور تقریباً دوساله در کشور تانزانیا تا حدودی با نیازها و فرصت های موجود در آن منطقه آشنا شدم. تانزانیا کشوری است که از تنوع ادیان و مذاهب متعددی برخوردار است؛ از سوی دیگر توجه و اقبال خوبی در بین مردم تانزانیا نسبت به نمایشگاه هایی که در سطح شهر به مناسبت های مختلف برگزار می شود وجود دارد.

وی افزود: برهمین اساس تصمیم گرفتیم تا از این فرصت موجود در جهت ارائه آموزه های ناب اسلامی - شیعی در قالب «سبک زندگی مؤمنانه» گامی برداریم تا مصداقی شویم برای کلام حضرت امام رضا(ع) که فرمودند: «رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا قُلْتُ کَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» این هدف به حول و قوّه الهی، در قالب «حدیث نگاشت سبک زندگی مؤمنانه» به سرانجام شد.

امینی ادامه داد: همانگونه که از عنوان برمی آید، ما در این اثر چگونگی تعامل با اهل خانه، همسایه، همکار، دوست، دشمن، حیوانات، طبیعت و... را در محیط های مختلف از نگاه پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مورد توجه قرار داده ایم، چرا که در دنیای امروز که عده ای امور روزمره زندگی بشر را مورد هدف قرار داده تا آنها را در مسیر خواسته ها و امیال نفسانی خود قرار دهند، آنچه که می تواند اسباب نجات و سعادت دنیوی و اخروی انسان را فراهم سازد، الگوگیری از زندگانی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است.

وی گفت: در انتخاب احادیث سعی شده است که با تجارب کسب شده در مدت حضور در منطقه شرق آفریقا تناسب داشته باشد.

امینی بیان کرد: منطقه شرق آفریقا و خصوصاً کشور تانزانیا از تنوع دینی و مذهبی برخوردار است و از آنجایی که واژه «ایمان»، واژه ای مشترک و پرکاربرد در بین پیروان ادیان مختلف است، از عبارت «سبک زندگی مؤمنانه» بهره گرفتیم تا جاذبه بیشتری ایجاد کند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد شوق و انگیزه رجوع بیشتر در بین مخاطبان نیز «حدیث نگاشت» در قالب پوستر ارائه شده و در تلاش هستیم تا از طریق ارتباطات موجود، این اثر را در مراکز و مدارس مختلف مناطق سواحلی زبان شرق آفریقا در قالب نمایشگاه هایی در معرض دید عموم قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha