شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، انتخاب یحیی السنوار به جانشینی هنیه را گامی در مسیر درست دانست و گفت: الحمدلله فلسطینی ها توانستند جانشینی برای هنیه انتخاب کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه نجف اشرف ایراد شد، انتخاب یحیی السنوار به جانشینی اسماعیل هنیه را گامی در مسیر درست دانست و گفت: الحمدلله فلسطینی ها توانستند جانشینی برای اسماعیل هنیه که شخصیت فلسطینی مقاوم بود انتخاب کنند.

وی اشاره کرد: بحث داغ امروز عراق در مورد اصلاح قانون ثبت احوال است، زیرا این یک تصمیم قدیمی است که به روش تئوری غربی نوشته شده و به شیوه اسلامی نوشته نشده است و بندهایی در آن وجود دارد که با شریعت اسلام مغایرت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی خواستار اصلاح قانون شد و گفت: امروز خواستار اصلاح این قانون بر اساس قانون اساسی هستیم که بر عدم تخطی از شریعت اسلام و التزام به آزادی فردی هر یک بر حسب دین خود تاکید دارد، بنابراین خواستار حفظ هویت اسلامی مسلمانان و حفظ آزادی دینی و مذهبی نیز هستیم.

وی در رابطه با فاجعه ایزدی ها خاطرنشان کرد: در سالگرد فاجعه سنجار، ما از دولت عراق می خواهیم آنچه را که برای ایزدی ها اتفاق افتاد جبران کند، زیرا این فاجعه بُعد جنایتکارانه داعش را به تصویر می کشد.

در خصوص روابط خارجی، امام جمعه نجف اشرف بیانیه وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد که در آن گفته بود "گرسنگی و مرگ دو میلیون فلسطینی برای نجات گروهی از اسرای یهودی درست و عادلانه است" که در عمل با سکوت بین المللی مواجه شد.

وی افزود: الحمدلله فلسطینی ها توانستند جانشینی برای هنیه، شخصیت فلسطینی مقاوم انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در مورد دزدی قرن صحبت کرد و گفت: سه میلیارد دلار سرقت وجود دارد، تحقیقات هنوز ادامه دارد و این رقم طبق کمیسیون صداقت به ۸ میلیارد دلار رسیده است و ما از دولت و مقامات ذیصلاح می خواهیم در رساندن حقیقت به مردم و بازپس گیری این پول های غصبی تسریع کنند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز شهادت امام حسن (علیه السلام) در هفتم صفر و فلسفه صلح امام حسن (علیه السلام) اشاره کرد؟

وی در خصوص روز هشتم صفر سالروز ارتحال حضرت آیت الله سید ابوالقاسم خویی گفت: مأموریت آیت الله خویی حفظ حوزه علمیه بود و ایشان برای این موضوع سختی زیادی را تحمل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha