دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر علم محوری در دانشگاه ها گفت : باید نگاه تخصصی و علمی در دانشگاه بر سیاسی کاری ها غلبه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در دیدار با جمعی مسئولان، اساتید دانشگاه های استان و تشکل های دانشجویی اظهار کرد: آرزوی آرمانی ما این است که در خیلی جاها بویژه دانشگاه‌ها، سیاست بر علم غلبه نکند؛ ولی متأسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: هر دولتی که سر کار می‌آید، تغییرات مفصلی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی ایجاد می‌کند؛ در حالیکه کارهای علمی خدشه بردار نیست و امیدواریم در دولت جدید چنین تغییراتی را شاهد نباشیم و دانشگاه‌ها به اهداف و برنامه‌های دراز مدت خود بپردازند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دانشگاه مرکز تخصص هاست و نباید افراد غیرمتخصص در امور دانشگاه‌ها دخالت کنند که باعث اختلاف شود؛ در حالیکه در دانشگاه، رهبر معظم انقلاب نماینده دارند و رؤسای دانشگاه‌ها باید رهنمودهای رهبری را با کمک این نماینده‌ها در دانشگاه‌ها پیاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل افزود: گاهی دیده می‌شود در دانشگاه‌ها تفکرات عوامانه رخنه کرده است؛ بویژه در برخی مراسم که زیبنده محیط علمی دانشگاه‌ها نیست و باید جلوی آن گرفته شود و همچنین باید بین گروه‌های مختلف دانشگاهی هم افزایی در پیشبرد اهداف ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها این است که در عین اجرای سیاست‌های دانشگاه، دانشجویان را نیز راضی و تفکر مردم را نسبت به علم و عالم مثبت نگه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha