سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس گفت: قیام عاشورا نه تنها یک رویداد تاریخی، بلکه یک الگو برای مبارزه با ظلم و ستم در طول تاریخ شد و امام حسین(ع) نیز به عنوان نماد ایستادگی و فداکاری در برابر ظلم شناخته می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به ایام اربعین حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری قمری یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام و بشریت به شمار می‌رود که درس آزادی به همه بشریت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با قیام خود به‌دنبال احیای ارزش‌های اسلامی بود، گفت: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) جامعه دچار انحرافاتی شد که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای جلوگیری از این انحرافات و احیای بسیاری از ارزش‌های دینی که مهجور و متروک مانده بود قیام و در این راه جان خود و اهل بیت خود را فدا کردند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد، با بیان اینکه امام حسین(ع) نمی‌توانست شاهد فساد و ظلم حکومت یزید و زیرپا گذاشتن اصول دین باشد، ادامه داد: حکومت یزید نماد فساد، ظلم و بی‌عدالتی بود، امام حسین(ع) با همراهی اهل بیت‌(ع) خود به همه مسلمانان نشان دادند که باید در برابر ظلم ایستادگی کرد و نباید اجازه داد دین به ابزاری برای تأمین منافع شخصی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع)، اقدامی برای حفظ هویت اسلامی و جلوگیری از انحرافات در دین بود، حضرت با فداکاری خود نشان دادند که حفظ دین و ارزش‌های آن از هر چیزی مهم‌تر است و در واقع قیام عاشورا نه تنها یک رویداد تاریخی، بلکه یک الگو برای مبارزه با ظلم و ستم در طول تاریخ شد و حضرت نیز به عنوان نماد ایستادگی و فداکاری در برابر ظلم شناخته می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس ابراز کرد: قیام امام حسین(ع) یک درس بزرگ برای تمام انسان‌ها است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان در برابر ظلم ایستاد و برای حق و حقیقت مبارزه کرد، این قیام نه تنها در تاریخ اسلام بلکه در تاریخ بشریت تأثیرگذار بوده و آموزه‌های آن همچنان الهام‌بخش نسل‌های آینده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha